Будь-які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація.
•
Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтесь і
обговоріть це з класним керівником, шкільним психологом.
Якщо
в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте
про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові
зміни в поведінці дітей.
•
Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід
із конфліктів.
•
Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити
якісь особливі риси.
•
Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
•
Обов’язково дотримуйтесь режиму дня (). Потрібно пристосувати режим дня так,
щоб він позитивно впливав і на режим харчування, сон, прогулянки, і на виконання
домашніх завдань, тощо.
•
Головне новоутворення підліткового періоду – відкриття своєї індивідуальності,
свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
• У
дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від
батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
Пам’ятайте, що дитині потрібна не стільки самостійність, скільки право на неї.
•
Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх
дітей без нагляду, а також ослабляти контроль за навчальною діяльністю зразу.
Підліток дуже вразливий і легко піддається як позитивному впливу, так і
негативному.
•
Заохочуйте допитливість дитини. Якщо ви спробуєте позбутись її, коли вона
ставить відверті запитання, дитина шукатиме відповіді на стороні.
• У
цьому віці розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
•
Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й
хворобливо.
• У
батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.
ЯКЩО:
•
Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
•
Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
•
Дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;
•
Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
•
Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
•
Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
•
Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
•
Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною.
ЯКЩО ДИТИНУ ПІДТРИМУВАТИ,
ВОНА ВЧИТЬСЯ ВПЕВНЕНОСТІ В СОБІ!
Карантин. Як зробити своє дозвілля цікавим та різноманітним
Відчувати шалене напруження через невідому інфекцію цілком нормально, однак карантин не час для паніки. проводячи час вдома, налаштуйте себе та своїх рідних на позитив! Завдяки нашим порадам ви зможете організувати власне дозвілля з користю для себе та своїх близьких
План С: пограти з власною дитиною
Ранкова зарядка:
Під час карантину дуже не хочеться вставати з ліжка, особливо дітям. Для того, щоб ранок розпочинався з користю, рекомендуємо зайнятись разом зарядкою. І корисно і приємно. Разом з Анітою Луценко за п’ять хвилин ви разом з дітьми можете зробити легкі вправи, які можна зробити навіть в маленькій квартирі.
Традиційний Сімейний сніданок:
Ще одна гарна традиція, на яку зазвичай не вистачає часу. Спільний прийом їжі зранку є чудовою нагодою спланувати свій день (бо домашнє обмеження в пересуванні). Саме ранком ви можете обрати чим би хотіли розважитись в цей день.
Прибирання може бути цікавим:
Щоб прибирання було цікавішим та не набридало, проведіть турнір з чистоти. Кожного дня можна придумувати нові змагання. Наприклад: розділити квартиру на зони, хто чистіше прибере свою ділянку отримає право вибору фільму для перегляду. Чи можна зробити прибирання у вигляді квесту, де першим етапом буде прибирання підлоги, другим поверхонь, третім миття посуду, за кожен етап нагорода - хто переможе той отримає десерт.
Приготування їжі:
Разом готувати завжди веселіше, для того, щоб заохотити ваших дітей допомагати вам на кухні, назначте їх старшими з приготування їжі. Хай саме вони оберають страви для обіди чи вечері. Відчути себе на кухні майстер-шефом дуже приємно, погодьтесь? Не варто сильно перейматись у випадку кулінарної невдачі, адже у вашого шеф кухаря саме ви будете со-шефом.
Незвичайні способи малювання:
Малювання по сирій поверхні (вік від 2 до 15 років).
Техніка дуже проста: змочіть аркуш паперу водою, дайте підсохнути 30 секунд і починайте малювати акварельними фарбами. Фарби розтікаються в різних напрямках і виходять дуже цікаві розводи (квіти, дерева, химери).
Дмухавки. Правила. (вік від 2 до 15 років).
Зробити ляпку. Дмухати на ляпку фарби через соломинку в різних напрямках в залежності від задуму. Домалювати необхідне пальчиком, пензлем, жмаканим папером.
Малювання бризками (вік від 2 до 15 років).
Найголовніше тут – опанувати техніку «набризку». На суху зубну щітку з досить жорсткою щетиною нанесіть гуаш, трохи менше, ніж ви зазвичай кладете зубної пасти. Консистенція фарби – трохи густіша, ніж паста, тому вода тут зазвичай не потрібна. Тримайте щітку в лівій руці щетиною вниз на відстані 3-4 см від паперу і паличкою скребіть щетину у напрямку до себе. Дуже красивий різнобарвний «набризк» (салют) і жовто-червоний (золота осінь) на білому аркуші; білий «набризк» на темно-синьому тлі (зимовий пейзаж).
Ігри з книгами (вік від 2 до 10 років)
Фантазер.
Правила. Візьміть якусь дитячу книжку з картинками. Уважно розгляньте картинки разом із малюком і придумайте історію, не пов’язану з тією, про яку написана книга. Кілька разів виконайте це разом, а потім дитина і сама долучиться до вигадування.
Придумайте кінець історії.
Когнітивні здібності можна розвивати за допомогою звичайних оповідань або казок. Прочитайте частину історії та попросіть дитину подумати, що могло статися далі. Обговоріть варіанти, а потім дочитайте розповідь до кінця. Можливо, деякі моменти будуть навіть вгадані!
Детектив.
Інший варіант цієї гри, коли мама чи тато, не показуючи дитині картинку, розповідає, що на ній зображено і зариває книгу. А дитина повинна знайти цей малюнок, орієнтуючись за маминим описом. Потім помінятися ролями: описує дитина, шукає дорослий.
Створи свою історію.
Грати треба вдвох. Потрібен великий аркуш паперу чи блокнот, в якому буде записуватись ваша історія та різнокольорові фломастери. Один гравець загадує сторінку та номер стрічки, другий в книзі знаходить за координатами стрічку та виписує її на папір. Коли з різних речень буде сформовано текст, можна разом придумати головних героїв визначитись з жанром вашої історії та зробити малюнки до казки.
Розвиваючі ігри
Будиночки в дитинстві не будували тільки ледачі. Коли почнете споруджувати з дитиною будинок із табуреток, ковдр, подушок і коробок, самі того не помічаючи, повернетеся у дитинство! І обов’язково захочете спорудити свій особистий шалаш для читання і медитації.
Карантин. Як зробити своє дозвілля цікавим та різноманітним
Відчувати шалене напруження через невідому інфекцію цілком нормально, однак карантин не час для паніки. проводячи час вдома, налаштуйте себе та своїх рідних на позитив! Завдяки нашим порадам ви зможете організувати власне дозвілля з користю для себе та своїх близьких
План С: пограти з власною дитиною
Ранкова зарядка:
Під час карантину дуже не хочеться вставати з ліжка, особливо дітям. Для того, щоб ранок розпочинався з користю, рекомендуємо зайнятись разом зарядкою. І корисно і приємно. Разом з Анітою Луценко за п’ять хвилин ви разом з дітьми можете зробити легкі вправи, які можна зробити навіть в маленькій квартирі.
Традиційний Сімейний сніданок:
Ще одна гарна традиція, на яку зазвичай не вистачає часу. Спільний прийом їжі зранку є чудовою нагодою спланувати свій день (бо домашнє обмеження в пересуванні). Саме ранком ви можете обрати чим би хотіли розважитись в цей день.
Прибирання може бути цікавим:
Щоб прибирання було цікавішим та не набридало, проведіть турнір з чистоти. Кожного дня можна придумувати нові змагання. Наприклад: розділити квартиру на зони, хто чистіше прибере свою ділянку отримає право вибору фільму для перегляду. Чи можна зробити прибирання у вигляді квесту, де першим етапом буде прибирання підлоги, другим поверхонь, третім миття посуду, за кожен етап нагорода - хто переможе той отримає десерт.
Приготування їжі:
Разом готувати завжди веселіше, для того, щоб заохотити ваших дітей допомагати вам на кухні, назначте їх старшими з приготування їжі. Хай саме вони оберають страви для обіди чи вечері. Відчути себе на кухні майстер-шефом дуже приємно, погодьтесь? Не варто сильно перейматись у випадку кулінарної невдачі, адже у вашого шеф кухаря саме ви будете со-шефом.
Незвичайні способи малювання:
Малювання по сирій поверхні (вік від 2 до 15 років).
Техніка дуже проста: змочіть аркуш паперу водою, дайте підсохнути 30 секунд і починайте малювати акварельними фарбами. Фарби розтікаються в різних напрямках і виходять дуже цікаві розводи (квіти, дерева, химери).
Дмухавки. Правила. (вік від 2 до 15 років).
Зробити ляпку. Дмухати на ляпку фарби через соломинку в різних напрямках в залежності від задуму. Домалювати необхідне пальчиком, пензлем, жмаканим папером.
Малювання бризками (вік від 2 до 15 років).
Найголовніше тут – опанувати техніку «набризку». На суху зубну щітку з досить жорсткою щетиною нанесіть гуаш, трохи менше, ніж ви зазвичай кладете зубної пасти. Консистенція фарби – трохи густіша, ніж паста, тому вода тут зазвичай не потрібна. Тримайте щітку в лівій руці щетиною вниз на відстані 3-4 см від паперу і паличкою скребіть щетину у напрямку до себе. Дуже красивий різнобарвний «набризк» (салют) і жовто-червоний (золота осінь) на білому аркуші; білий «набризк» на темно-синьому тлі (зимовий пейзаж).
Ігри з книгами (вік від 2 до 10 років)
Фантазер.
Правила. Візьміть якусь дитячу книжку з картинками. Уважно розгляньте картинки разом із малюком і придумайте історію, не пов’язану з тією, про яку написана книга. Кілька разів виконайте це разом, а потім дитина і сама долучиться до вигадування.
Придумайте кінець історії.
Когнітивні здібності можна розвивати за допомогою звичайних оповідань або казок. Прочитайте частину історії та попросіть дитину подумати, що могло статися далі. Обговоріть варіанти, а потім дочитайте розповідь до кінця. Можливо, деякі моменти будуть навіть вгадані!
Детектив.
Інший варіант цієї гри, коли мама чи тато, не показуючи дитині картинку, розповідає, що на ній зображено і зариває книгу. А дитина повинна знайти цей малюнок, орієнтуючись за маминим описом. Потім помінятися ролями: описує дитина, шукає дорослий.
Створи свою історію.
Грати треба вдвох. Потрібен великий аркуш паперу чи блокнот, в якому буде записуватись ваша історія та різнокольорові фломастери. Один гравець загадує сторінку та номер стрічки, другий в книзі знаходить за координатами стрічку та виписує її на папір. Коли з різних речень буде сформовано текст, можна разом придумати головних героїв визначитись з жанром вашої історії та зробити малюнки до казки.
Розвиваючі ігри
Будиночки в дитинстві не будували тільки ледачі. Коли почнете споруджувати з дитиною будинок із табуреток, ковдр, подушок і коробок, самі того не помічаючи, повернетеся у дитинство! І обов’язково захочете спорудити свій особистий шалаш для читання і медитації.
Як говорити зі своїми дітьми про COVID-19?
- Поради для батьків, які допоможуть в розмові з дітьми заспокоїти та захистити їх. Детальніше тут: uni.cf/3bG3aCi
- Що повинні знати батьки про новий вірус, аби захистити дітей та своїх близьких. Детальніше тут: uni.cf/2Uytzfs
- “Всеукраїнська школа онлайн”
6 квітня стартує «Всеукраїнська школа онлайн». 40 вчителів викладатимуть 11 предметів для 5-11 класів. Розклад предметів та перелік каналів, на яких можна подивитись уроки, тут: bit.ly/39Am8c0 Приєднатись до уроків можна на ютуб каналі МОНу: bit.ly/3dJhBHA
Завдання, які допоможуть дитині краще пізнати себе
Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям тридцять вісім оригінальних завдань для розвитку навичок самоаналізу, а також аналітичного, логічного, творчого мислення, емоційного інтелекту, комунікативних навичок тощо.
Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до себе та свого оточення, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх і комунікативних можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.
Я-висловлювання: виховуємо відповідальність. Це завдання допоможе дитині підвищити рівень усвідомлення своїх дій та їхніх наслідків, навчитися формулювати відповідальні Я-висловлювання. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме навички читання, емоційний інтелект, самостійне мислення й дрібну моторику.
Мій ранок перед школою: вчимося планувати. Це завдання допоможе дитині навчитися планувати свій ранок протягом шкільного п’ятиденного тижня, збагатити словниковий запас і розвинути навички читання, закріпити знання днів тижня й рутинних дій.
Ключі до гарного настрою: пишемо про себе. Це завдання сприятиме пізнанню дитиною себе, розвитку емоційного інтелекту. У процесі виконання завдання дитина вчитиметься розпізнавати свої емоції й емоції інших людей, пояснювати реакцію на життєві події.
Рахуємо й малюємо смайлики з різними емоціями. Це завдання сприятиме розвитку емоційного інтелекту й математичної компетентності дитини. Дитині пропонується намалювати десять смайликів. У процесі виконання завдання дитина вчитиметься розпізнавати емоції співрозмовника й пояснювати власну реакцію на життєві події.
Що мені подобається? Цей комплект завдань допоможе дитині навчитися висловлюватися про свої вподобання в письмовій формі, пояснювати причини свого вибору. У кожному завданні дитині необхідно пояснити, чому їй щось чи хтось подобається.
Коло питань: дізнаємося одне про одного. Це завдання допоможе дитині більше дізнатися про своїх співрозмовників і співрозмовниць, розвинути навички читання й додавання. Завдання сприяє розвитку емоційного інтелекту, комунікабельності, уяви.
Малюємо свою велику мрію. Це завдання допоможе дитині визначити власні мрії та оформити на малюнку найбільш значущу (на думку дитини). Поміркувавши, дитина повинна вибрати мрію, яка її найбільше надихає, після чого намалювати цю мрію в передбаченому для цього полі.
Правила в малюнках: учимося співпрацювати. Пропоноване завдання сприятиме набуттю дитиною досвіду громадянської поведінки й свідомому вибору норм і моделей поведінки. Завдання спонукатиме дитину до роздумів над тим, які існують правила й чому люди їх дотримуються.
Чарівні фрази: вчимося словесно надавати підтримку. Це завдання допоможе дитині розвинути емоційний інтелект й усвідомити, яким чином через мовлення можна впливати на інших людей. Дитина збагатить словниковий запас, вчитиметься спілкуватися й висловлювати підтримку, а також менше реагувати на негативні висловлювання інших людей.
Портрет у промінцях: пізнаємо себе й своїх рідних. Це завдання сприятиме розвитку емоційного інтелекту, мовленнєвої культури дитини, усвідомленню індивідуальності, гідності й неповторності кожної людини. Дитині пропонується подумати про свої особисті риси й якості. Слова-характеристики потрібно записати на сонячних промінчиках.
Мій час: учимося планувати. Завдання орієнтоване на розвиток здатності дитини планувати власну діяльність, раціонально розподіляти час, розуміти, навіщо необхідно знати точний час, бути пунктуальною у школі й удома.
Визначаємо ознаки хвилювання. Це завдання – ще один крок до вивчення себе. Воно допоможе дитині навчитися усвідомлювати стан хвилювання, зробити висновок про те, які реакції в тілі для нього характерні. Таким чином дитина розвиватиме емоційний інтелект і самоусвідомлення.
Де я живу: малюємо свій район. Це завдання сприятиме розвитку уваги й спостережливості дитини під час прогулянки, навчить її/його краще орієнтуватись у своєму районі, звертати увагу на об’єкти, які знаходяться неподалік будинку.
Мої відповідальні кроки. Аналізуємо свій день. Це завдання допоможе дитині розвивати відповідальність, вміння організовувати й планувати роботу, приймати рішення. Виконуючи завдання, дитина долучатиметься до корисних справ у родині, вчитиметься робити відповідальний вибір, бути успішною.
Визначаємо й підвищуємо самооцінку. Це завдання допоможе дитині визначити рівень самооцінки й підвищити рівень самоусвідомлення. Завдання містить 15 тверджень, що стосуються ставлення до себе, критики, а також до помилок. Воно допоможе розвинути емоційний інтелект дитини й здатність до саморефлексії, а також навички письма.
Моя особиста інформація: орієнтуємося в своєму районі. Це завдання допоможе дитині вивчити важливу особисту інформацію, зокрема, домашню адресу, номер свого телефону й номери телефонів своїх батьків, розвинути навички письма.
Завжди, інколи, ніколи: вчимося висловлювати почуття. Це завдання сприятиме формуванню особистісно-оцінної компетенції дитини, розвитку здатності встановлювати причинно-наслідкові, смислові зв’язки між подіями життя та своїми переживаннями.
Скринька щастя. Що приносить нам задоволення? Це завдання сприятиме формуванню уявлення дитини про емоції, розвитку здатності позитивно мислити. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься здійснювати емоційний самоаналіз, у неї формуватиметься емоційна компетентність і позитивне світосприйняття.
Ти – зірка! Вчимося планувати. Це завдання допоможе дитині розвивати навички культури праці, вміння організовувати та планувати роботу, раціонально розподіляти час, приймати рішення. Підсумовуючи свою роботу щодня та зафарбовуючи зірочки внизу сторінки, дитина може стати «зіркою» й отримати винагороду.
Самопрезентація «Дев’ять фактів про мене». Це завдання сприятиме розвитку емоційного інтелекту дитини, почуття самоприйняття, усвідомленню своєї індивідуальності. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься висловлювати свої думки, почуття, ставлення та позиції.
Емоційний термометр: вимірюємо рівень почуттів. Це завдання сприятиме формуванню уявлення дитини про базові емоції й почуття, розвитку емоційного інтелекту. Це завдання розвиватиме інтерес дитини до емоційних переживань, формуватиме ціннісне ставлення до себе.
Рюкзак «Цікаво про мене». Це завдання сприятиме розвитку власного емоційного інтелекту, мовленнєвої культури дитини, збагаченню словникового запасу. Це завдання допоможе дитині проаналізувати себе, свої сильні сторони й уподобання, вихованню впевненості у собі та своїх можливостях, особистісному зростанню.
Записуємо позитивні думки. Це завдання допоможе дитині краще усвідомити свій емоційний стан та зосередитися на позитивних думках. Дитині пропонується п’ять хмаринок, у кожну з яких потрібно записати одну думку, що допомагає підтримувати гарний настрій.
Водоспад доброти: здійснюємо добрі вчинки. Це завдання посилить мотивацію дитини робити добрі справи, виховуватиме в ній бажання допомагати іншим та доброзичливість. Воно допоможе дитині відчути значущість своїх дій для оточення, стати більш відкритою та впевненою в собі.
Мій тиждень: учимось планувати справи. Це завдання допоможе дитині навчитись планувати свій час і важливі справи, ставити щоденні цілі й досягати їх, а також оцінювати виконану роботу. Завдання являє собою планер, дякуючи якому дитина вчитиметься цілеспрямованості та відповідальності.
Учимось добре піклуватися про себе. Це завдання сприятиме розвитку самосвідомості дитини, учитиме її піклуватись про себе, ураховуючи потреби свого тіла, розуму й душі, а також побічно впливатиме на розвиток самооцінки й усвідомлення нею своєї значущості й цінності як унікальної та неповторної особистості.
Аналізуємо свій позитивний досвід. Це завдання пропонує дитині згадати значущі ситуації в житті, під час яких вона відчувала в собі позитивні важливі якості. Завдання допомагатиме дитині стати мудрішою й добрішою.
Розкриваємо грані своєї особистості. Це завдання закликає дитину проаналізувати унікальні й неповторні особливості власної особистості, звернути увагу на те, що їй приносить справжню радість, поглянути на себе власним поглядом та очима оточуючих людей.
«Причини гніву»: тренуємо емоційний інтелект. Це завдання допоможе дитині краще зрозуміти себе й ті причини, що викликають у неї таку потужну й навіть іноді небезпечну негативну емоцію, як гнів. Виконуючи завдання, дитина зможе потренувати емоційний інтелект і попрацювати над навичками саморегуляції.
Долаємо хвилювання конструктивно. Це завдання пропонує дитині конструктивний підхід до подолання хвилювання. Завдяки йому вона зможе проаналізувати причини, що змушують її хвилюватись, і свої подальші дії, що допоможуть вирішити стресову ситуацію й, відповідно, заспокоїтись.
«Бажання та потреби»: тренуємо інтелект. Це завдання допоможе дитині замислитись над тим, що дійсно важливе в житті й без чого повноцінне існування людини неможливе, а також над безліччю бажань, що виникають щодня, але здебільшого мають сумнівні причини для задоволення, тобто є просто примхою або миттєвим порухом душі.
Вивчаємо сильні сторони своєї особистості. Це завдання допоможе дитині проаналізувати себе, свої сильні сторони й унікальні риси, зрозуміти, що в її думках, проявах і вчинках є таким, що гідне поваги, а також здатне слугувати запорукою особистісного зростання. Завдяки виконанню завдання дитина зможе підвищити самооцінку та здобути повагу до себе.
Власний посібник «Мої емоції та почуття». Цей комплект завдань сприятиме розвитку емоційного інтелекту дитини. Він дає можливість виготовити власний посібник, кожна сторінка якого буде присвячена певній емоції чи почуттю. Завдання мають специфічні формулювання, щоб допомогти дитині краще збагнути матеріал.
Мої цілі: учимося планувати. Це завдання допоможе дитині навчитися ставити перед собою актуальні цілі, ретельно планувати їх досягнення, учитися заздалегідь бачити користь (добрі наслідки), яку можна отримати в разі позитивного результату.
Аналізуємо себе: п’ять позитивних якостей (хлопчик). Це завдання допоможе дитині подивитись на себе з позитивного боку, пізнати себе як особистість, варту поваги та наділену певними особливостями, які вона може використовувати для власного розвитку.
Аналізуємо себе: п’ять позитивних якостей (дівчинка). Завдяки завданню дитина навчиться поважати себе та вірити у власні сили, адже, ретельно проаналізувавши себе, вона зможе виділити ті якості, які слугуватимуть їй добрим фундаментом високої самооцінки – запоруки успіху та цілеспрямованості.
Шкала тривоги. Це завдання покликане допомогти дитині окреслити для себе все, що здатне викликати в неї тривогу різного ступеня. Знання того, які саме події, ситуації, аспекти спілкування здатні вивести дитину із стану спокою, дозволить їй краще зрозуміти себе і тактику подальшої поведінки.
Шкала гніву. Це завдання покликане допомогти дитині краще пізнати себе, своє ставлення до різних проявів і поведінки інших людей або подій, ситуацій, а також зрозуміти причини появи в себе негативних емоцій. Завдання також допоможе батькам краще зрозуміти свою дитину.
Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.
Освіта.ua
20.04.2020
20.04.2020
ПОРАДИ БАТЬКАМ УЧНІВ 5
КЛАСУ
1. Якщо Вас щось турбує в
поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним
керівником, шкільним психологом.
2. Якщо в родині відбулися події,
що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника.
Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
3. Цікавтеся шкільними справами,
обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4. Допоможіть дитині вивчити імена
нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
5. Порадьте дитині в складних
ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
6. Не слід відразу ослабляти
контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі
вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово:
вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки
тощо.
7. Основними помічниками у складних
ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
8. Головне новоутворення підліткового
вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується
інтерес до свого тіла, зовнішності.
9. Зростає дух незалежності, який
впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
10. У дітей настає криза, пов’язана з
бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється
страх перед невідомим дорослим життям.
11. Бажання звільнитися від
зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком
свідомого самовиховання.
12. Внутрішній світ дитини ще
нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток
дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
Немає коментарів:
Дописати коментар