Українська
мова 5 клас
13.03.
16.03.
Повторити параграф 51-53
Виконати
вправи:413,419,424.13.03.
Опрацювати матеріал
підручника параграф 51-53(правила)
Звернути увагу!
Таблиця «
Другорядні члени речення»(напам'ять)
Виконати
вправи:402,403,408.16.03.
Повторити параграф 51-53
17.03.
Виконати
Тестові завдання с. 157- 158
20.03.
Самостійно складіть художній опис будь - якої глиняної (керамічної) побутової речі: глечика, миски, вазона для квітів тощо.
30, 31.03
Вивчити параграф 54, правила ( таблиця) с.159 - 160; виконати впр.429,430,432,435
01.04.
Вивчити параграф
55, с.162 - 163.
( правила); виконати впр. 439.440, 443.
03.04.
Повторити параграф 55, с.162 - 163.
Виконати впр. 446, 447.
06.04.
Скласти висловлення " Мої улюблені
квіти". Використовуючи речення з однорідними членами.
07.04.
Повторити параграф
55.Згадайте, які лікарські рослини є у вашій домашній аптечці. Складіть опис
(письмово) тієї з них, що використовується найчастіше у вашій родині.
Використовуйте речення з однорідними членами.
10.04.
Тема. Розвиток мовлення. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
Вивчити с.165 (поняття про докладний переказ).
Виконати вправу 448 (1-4 завдання).
13.04.
Тема. Аналіз письмового переказу.Скласти словниковий диктант (10-15 ) слів за вивченими орфограмами.Перелік орфограм с.93 (підручника).
14.04.
Тема. Звертання. Вивчити параграф 57, виконати впр.451,454.
https://www.youtube.com/watch?v=BvrnBOTRlho
17.04.
Тема. Розділові знаки при звертанні. Повторити параграф 57. Виконати впр. 456, с 168. Скидаємо фото виконаних робіт.
Тема уроку. Вставні слова. Вивчити §58, таблиця с. 169. Виконати впр.459,461.
https://www.youtube.com/watch?v=zwlG-aOOzm4
Скидаємо фото виконаної роботи. Записуємо в зошит для дистанційного навчання.
22.04.
Тема уроку. Розвиток мовлення. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. Опрацюйте матеріал с.178-179.
22.04.
Тема уроку. Розвиток мовлення. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. Опрацюйте матеріал с.178-179.
Пам’ятка
«Як оформити лист»
1. Пишіть
на якісному папері.
2. Дбайте
про почерк, охайність оформлення листа і підпису на конверті.
3. Уживайте
звертання. Звертаючись до старших на «Ви», пишіть це слово з великої літери.
4. Слідкуйте
за мовленнєвим оформленням і грамотністю. Пам’ятайте: за тим, як ви говорите чи
пишете, судять про вас.
5. Ставте
розбірливий підпис, число.
6. Не
залишайте листів без відповіді.
Ø Словникова
робота
Адрес
– письмове ювілейне привітання особі, установі. Ювілярові вручили вітальний адрес.
Адреса
– місце проживання особи або розташування установи, напис на конверті,
телеграмі. Правильно пишіть адресу
Адресант – той,
хто адресує, надсилає лист. Адресант
повинен чітко підписуватись
Адресат –
той, хто одержує лист
Виконайте впр.485, с.179.
Високий рівень
Проект «Лист у майбутнє»
Уявіть, що вже проймануло
9 років вашого навчання в школі, ви
готується до випускного балу… Якими ви себе бачите в майбутньому? Напишіть
листа собі в майбутнє – випускнику школи. Розкажіть про себе «сьогоднішніх»,
свої бажання, плани на майбутнє, що найбільше цінуєте в житті тощо. Підпишіть конверт .
24.04.
24.04.
Тема.
Виділення вставних слів на письмі комами.
Опрацювати
матеріал таблиці с.170. Виконати впр. 465,466 (1-2 завдання письмово).
Скидаємо
фото виконаних робіт!
27.04.
Тема.
Контрольна робота №7
з теми « Просте ускладнене речення»
Тести
і завдання
1.Укажіть
речення з однорідними членами речення:
а)Зоря на небі рожева уже почала займатись;
б) Вірний приятель – то найбільший скарб;
в) Перед самою хатою росли червоні, рожеві, білі маки.
2.
Укажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:
а) Місяць світить та не гріє;
б) Тягнуться до сонця і квіти, і трави;
в) Мені наснились доли та ліси, поля веселі та вітри
незримі.
3.
Укажіть речення, у якому узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів
речення:
а) Усе чарує зір кругом: роса, і луг, і води;
б) На річці, у лісі, на полі – усюди тихо;
в) На клумбі ще цвітуть квіти: айстри, безсмертники,
чорнобривці.
4. Укажіть речення, у якому є
звертання( розділові знаки пропущено):
а) Світить нам день безсмертними вогнями;
б) Який же ти світе теплий і широкий;
в) Діти цікавляться історією свого краю.
5. Укажіть речення, у якому
неправильно розставлені розділові знаки при звертанні:
а) Благословенний будь, мій краю рідний;
б) Не клубочтесь, хмари, сиві;
в) Україно! Ти для мене диво!
6. Укажіть речення з поширеним
звертанням:
а) Гуркотіть тихіш, машини;
б) Слався од краю до краю, Вітчизно;
в) Зоре моя вечірняя, зійди над горою.
7. Укажіть речення зі вставним
словом( розділові знаки пропущено):
а) Всяке трапитись може на довгім віку;
б) Може ви чули як пахне земля?
в) Злива тривала майже годину.
8. Перед однорідними членами
треба поставити двокрапку в реченні:
а) Вишні, черешні, сливи
усе росло в саду.
б) Люблю твій шум і шепіт серед поля і серцем чую силу.
в) І все поволі зникає небо, море, скелі.
9.
Після однорідних членів треба поставити тире в реченні:
а)На вершечку гори, на видолинках скрізь панувала тиша.
б) У нашому саду була розкішна флора жоржини, любисток,
айстри.
в) Усі весну щиро
люблять і люди, і пташки, і дерева, і комашки.
1 10. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові
знаки. Накресліть схеми, зазначте чим ускладнені речення.
Зоре моя вечірняя зійди над горою.
У народній медицині очевидно не було кращих ліків від застуди, ніж
калиновий чай.
11. Зробіть повний синтаксичний розбір речення: підкресліть
члени речення, надпишіть частини мови, дайте характеристику.
Дерева в саду хитає вітер, жовтий лист летить мені до ніг.
28.04
Тема. Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
28.04
Тема. Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
Вивчити §60 (правила
с.174),
Зверніть увагу :
сполучники та сполучні слова с. 174.
Виконати
впр.471,474.
29.04.
29.04.
Тема. Кома між частинами складного речення.
Вивчити матеріал §61. Виконати впр
.479,481.
Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=MXEJLEeLK5M
04/05.
Тема. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
05.05.
04/05.
Тема. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
1.Спишіть текст. Розставте розділові
знаки в тексті.
Без соловейка
1.В
одному селі дитячий садок був у маленькій хатці.
2.
У кімнатах стояли зручні для дітей столики й ліжка.
3.
Було багато іграшок ляльок вершників на
конях м’ячів.
4.
Та дітей дуже приваблював соловейко. 5. Він жив у вишняку біля хати.
6. Коли дітки приходили у садочок вони ставали
біля відчиненого вікна й слухали солов’їний спів.
7.
Це були найщасливіші хвилини.
8.
Та ось збудували великий цегляний будинок для дитячого садка.
9.
Під’їхали дві автомашини.
10.
На одну поклали всі речі столи ліжка
шафи іграшки.
11.
А на другу сіли діти.
12.
У новому будинку було світло й просторо.
13.
Та ось прийшлид ітки в садочок, відчинили вікно щоб послухати соловейкову
пісню.
14.
А соловейка немає.
15.
У просторих світлих кімнатах
стало сумно.
2. Творча
робота.
А
вам доводилось чути спів солов’я? Де? За яких обставин? Про що він вам розповів, Про що нагадав?
Опишіть свої спогади
за допомогою 3-5 речень.
Тема. Пряма мова.
Опрацювати матеріал підручника §
63
Вивчити правила с. 180.
Виконати впр.488, 489.
08.05.
08.05.
Тема. Розділові
знаки в реченнях з прямою мовою.
Вивчити правила с.
180 ( за підручником); виконати впр.492,493.
Скидаємо фото
виконаних робіт!
12.05.
Тема. Діалог. Тире при діалозі.
Переглянути відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=3C5WBkg-VOc
Вивчити§ 64, правила с.183. Виконати впр . 496(1-2), 499.
Скидаємо фото виконаної роботи!
13.05.
12.05.
Тема. Діалог. Тире при діалозі.
Переглянути відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=3C5WBkg-VOc
Вивчити§ 64, правила с.183. Виконати впр . 496(1-2), 499.
Скидаємо фото виконаної роботи!
13.05.
Тема. Тире при діалозі.
Закріплюємо вивчене з теми.
Повторити с.183 правила;
Виконати впр.500 (1-2 завдання).
Скидаємо фото виконаної роботи!
15.05.
Тема. Контрольна робота №8
“Складне речення. Пряма мова. Діалог”
1. Складним називають речення:
а) у якому одна граматична основа;
б) у якому є вставні слова, однорідні члени речення;
в) яке утворене з двох або кількох простих;
г) у якому є другорядні члени.
2. Частини складного речення можуть поєднуватися словами:
а) бо, тому що;б) на, під;
в) усе, не;г) під, для.
3. Висловлювання якоїсь особи, передане дослівно, без змін, називають:
а) простим реченням; б) прямою мовою; в) словами автора; г) вставними словами.
4. Речення «Васильку, го-о-в! А йди сюди!» — гукнув з подвір'я батькопобудоване за схемою: а) А: «П »;б) «П », — а;в)«П!» — а; г) А:«П!».
5.Садок потонув у чистому ранковому повітрі, зверху лилася на нього золота сонячна хвиляє реченням: а) із прямою мовою; б) зі вставним словом; в) складним; г) простим
6. Пряма мова береться у:
а) дужки; б) лапки;в) тире з обох боків; г) квадратні дужки.
7. Визначити рядок, у якому міститься продовження реченняДіалог – це…
а) особливий різновид чужого мовлення; б) точно відтворений чужий вислів;
в) розмова двох чи кількох осіб; г) чуже мовлення, уведене автором розповіді в текст.
8. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:
а) « Той лиш пошани достоїн, хто мову шанує свою», - підкреслював Володимир Сосюра;
б) Я запитав товариша: «Ти підеш на річку ловити рибу?»;
в) «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину» - слушно застерігає Василь Симоненко.
9. Вкажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:
а) «Як гарно»! – сказала сестра;
б) На плакаті написано: «Дружіть з книгою!»;
в) « Я піду на річку ловити рибу» - сказав Олег.
10. Вкажіть речення, яке відповідає схемі А: «П?»:
а) Не на тебе ждать я буду поет відповідає;
б) Тут поет запитав Хто там;
в) Лицар крикнув От спасибі .
11. Вкажіть схему, яка відповідає реченню Котра година запитує Михайлик:
а) А: «П?»; б) «П», - а; в) «П?» - а.
12. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:
а) Учитель природознавства сказав – «Завтра ми будемо працювати в саду;
б) « Ой, яка чудова українська мова!» - захоплено писав поет Олександр Підсуха;
в) « Ніщо так не красить людину, як натхнення», - подумала Ярослава.
18.05.
Повторення вивченого. Лексикологія.
Виконати впр .507(1-7) на с.191., впр. 513.
Скидаємо фото виконаної роботи.
19.05.
Повторення вивченого. Будова слова й орфографія.
Виконати вправу 514(1-7 завдання).
Скидаємо фото виконаної роботи на перевірку!
20.05.
Тема. Контрольний диктант за ІІ семестр.
Запишіть дату. Далі з нового рядка : Контрольний диктант за ІІ семестр.
Назва диктанту.
Записуйте диктант за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=rUoz7mevX-0.
Фото виконаної роботи відправляйте на перевірку! Успіхів!
22.05.
Тема. Повторення вивченого. Фонетика й графіка.
Закріплюємо вивчене з теми.
Повторити с.183 правила;
Виконати впр.500 (1-2 завдання).
Скидаємо фото виконаної роботи!
15.05.
Тема. Контрольна робота №8
“Складне речення. Пряма мова. Діалог”
1. Складним називають речення:
а) у якому одна граматична основа;
б) у якому є вставні слова, однорідні члени речення;
в) яке утворене з двох або кількох простих;
г) у якому є другорядні члени.
2. Частини складного речення можуть поєднуватися словами:
а) бо, тому що;б) на, під;
в) усе, не;г) під, для.
3. Висловлювання якоїсь особи, передане дослівно, без змін, називають:
а) простим реченням; б) прямою мовою; в) словами автора; г) вставними словами.
4. Речення «Васильку, го-о-в! А йди сюди!» — гукнув з подвір'я батькопобудоване за схемою: а) А: «П »;б) «П », — а;в)«П!» — а; г) А:«П!».
5.Садок потонув у чистому ранковому повітрі, зверху лилася на нього золота сонячна хвиляє реченням: а) із прямою мовою; б) зі вставним словом; в) складним; г) простим
6. Пряма мова береться у:
а) дужки; б) лапки;в) тире з обох боків; г) квадратні дужки.
7. Визначити рядок, у якому міститься продовження реченняДіалог – це…
а) особливий різновид чужого мовлення; б) точно відтворений чужий вислів;
в) розмова двох чи кількох осіб; г) чуже мовлення, уведене автором розповіді в текст.
8. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:
а) « Той лиш пошани достоїн, хто мову шанує свою», - підкреслював Володимир Сосюра;
б) Я запитав товариша: «Ти підеш на річку ловити рибу?»;
в) «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину» - слушно застерігає Василь Симоненко.
9. Вкажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:
а) «Як гарно»! – сказала сестра;
б) На плакаті написано: «Дружіть з книгою!»;
в) « Я піду на річку ловити рибу» - сказав Олег.
10. Вкажіть речення, яке відповідає схемі А: «П?»:
а) Не на тебе ждать я буду поет відповідає;
б) Тут поет запитав Хто там;
в) Лицар крикнув От спасибі .
11. Вкажіть схему, яка відповідає реченню Котра година запитує Михайлик:
а) А: «П?»; б) «П», - а; в) «П?» - а.
12. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:
а) Учитель природознавства сказав – «Завтра ми будемо працювати в саду;
б) « Ой, яка чудова українська мова!» - захоплено писав поет Олександр Підсуха;
в) « Ніщо так не красить людину, як натхнення», - подумала Ярослава.
18.05.
Повторення вивченого. Лексикологія.
Виконати впр .507(1-7) на с.191., впр. 513.
Скидаємо фото виконаної роботи.
19.05.
Повторення вивченого. Будова слова й орфографія.
Виконати вправу 514(1-7 завдання).
Скидаємо фото виконаної роботи на перевірку!
20.05.
Запишіть дату. Далі з нового рядка : Контрольний диктант за ІІ семестр.
Назва диктанту.
Записуйте диктант за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=rUoz7mevX-0.
Фото виконаної роботи відправляйте на перевірку! Успіхів!
22.05.
Тема. Повторення вивченого. Фонетика й графіка.
Виконати вправу 521 (1-8).
25.05.
Тема. Повторення вивченого. Орфоепія й орфографія. Читання текстів з дотриманням правил вимови слів та інтонування речень.
Виконати впр.527. на с.196.
26.05.
. Перевірки навичок читання
вголос
Ті самі слова
Улітку Андрійко пішов працювати на тваринницьку ферму. Його послали до бaбyci Марини - куховарки. Вона варила їсти пастухам i дояркам. Андрійко допомагав бaбyci: воду носив, картоплю чистив, дрова рубав, xлiб нарізав.
Весело, привільно працювати влітку в степу. Сонечко гpiє, вітep вiє, пташки щебечуть, можна и до ставка піти покупатися, як бабуся дозволить.
Уранці бабуся и каже Андрійкові.
- Піди води принеси.
I такий тихий, добрий, ласкавий голос у бaбyci, що Андрійко швиденько бере відро й біжить до колодязя. А колодязь далеченько - аж під лісом. Витягне відро води и живенько принесе.
Та ось прислали на ферму ще одного працівника — діда Карпа. Став працювати він сторожем.
Не сподобався дід нікому: ні бaбyci Марині, нi Андрійкові. Мовчазний, похмурий. Якось увечері Андрійко попросив:
- Дідусю, розкажіть казку.
Дід щось буркнув сердито, а потім каже:
- Нічого тобi робити, казки захотілося... Піди краще води принеси...
Такі холодні, крижані, безсердечні були цi слова. Андрійко з великим небажанням пішов по воду. Витяг, повне відро, сів біля колодязя и довго сидів. Не хотілося йти до діда Карпа.
Приніc Андрійко води й зараз же пoбіг до бaбyci Марини.
Уранці Андрійко встав до схід сонця. Начистив картоплі. I з нетерпінням чекав, щоб бабуся послала по воду. Hapeштi почулися тихі ласкаві слова:
- Піди води принеси.
Андрій пoбіг, витяг води й швиденько приніс на кухню.
Василь Сухомлинський (210 слів)
Оберіть уривок для виразного читання.
Читаєте виразно вголос. Скидаєте голосове повідомлення.
25.05.
Тема. Повторення вивченого. Орфоепія й орфографія. Читання текстів з дотриманням правил вимови слів та інтонування речень.
Виконати впр.527. на с.196.
26.05.
. Перевірки навичок читання
вголос
Ті самі слова
Улітку Андрійко пішов працювати на тваринницьку ферму. Його послали до бaбyci Марини - куховарки. Вона варила їсти пастухам i дояркам. Андрійко допомагав бaбyci: воду носив, картоплю чистив, дрова рубав, xлiб нарізав.
Весело, привільно працювати влітку в степу. Сонечко гpiє, вітep вiє, пташки щебечуть, можна и до ставка піти покупатися, як бабуся дозволить.
Уранці бабуся и каже Андрійкові.
- Піди води принеси.
I такий тихий, добрий, ласкавий голос у бaбyci, що Андрійко швиденько бере відро й біжить до колодязя. А колодязь далеченько - аж під лісом. Витягне відро води и живенько принесе.
Та ось прислали на ферму ще одного працівника — діда Карпа. Став працювати він сторожем.
Не сподобався дід нікому: ні бaбyci Марині, нi Андрійкові. Мовчазний, похмурий. Якось увечері Андрійко попросив:
- Дідусю, розкажіть казку.
Дід щось буркнув сердито, а потім каже:
- Нічого тобi робити, казки захотілося... Піди краще води принеси...
Такі холодні, крижані, безсердечні були цi слова. Андрійко з великим небажанням пішов по воду. Витяг, повне відро, сів біля колодязя и довго сидів. Не хотілося йти до діда Карпа.
Приніc Андрійко води й зараз же пoбіг до бaбyci Марини.
Уранці Андрійко встав до схід сонця. Начистив картоплі. I з нетерпінням чекав, щоб бабуся послала по воду. Hapeштi почулися тихі ласкаві слова:
- Піди води принеси.
Андрій пoбіг, витяг води й швиденько приніс на кухню.
Василь Сухомлинський (210 слів)
Оберіть уривок для виразного читання.
Читаєте виразно вголос. Скидаєте голосове повідомлення.
Немає коментарів:
Дописати коментар