неділя, 12 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання Українська література 5 клас

Українська література 5 клас

16.03.2020 р.
Тарас Шевченко.  «За сонцем хмаронька пливе…» 
ТЛ: персоніфікація, ліричний твір (вивчити)
Записати в зошит для дистанційного навчання.


18.03.
Тарас Шевченко.  «Садок вишневий коло хати»
Намалювати ілюстрації( за бажанням)
Вивчити вірш .


30.03.
Поезія. П. Г. Тичина "Не бував ти у наших краях!"," Гаї шумлять...", " Блакить мою душу овіяла...". Навчитися виразно читати вірші.
 Записати в зошит епітети, метафори, порівняння. 
Скласти асоціативний кущ до словосполучення
 " рідний край". 
Намалювати малюнки " Краса рідного краю". 
Вивчити теорію літератури: ліричний герой.

01.04.
Вивчити напам'ять вірш П. Тичини "Гаї шумлять...". Намалювати ілюстрації

06.04.
Тема. Є. Гуцало. Оповідання " Лось". Опрацювати матеріал підручника про Є П. Гуцало. Заповнити анкету: 1. Народився...; 2.Закінчив...; 3.Працював...; 4.Автор поетичних книжок, збірок...; 5.Лауреат премії... . Прочитати оповідання " Лось". Скласти план ( 5-6 пунктів).

08.04.

Є. Гуцало. Оповідання " Лось» Скласти план ( 5-6 пунктів). Підготувати уривок для переказу.

13.04.

М. Рильський. Основні відомості про поета.Опрацювати матеріал підручника. Навчитися виразно читати вірші с.212 -213. Виконати завдання 1-2, с.214(з хатинкою) https://www.ukrlib.com.ua/
books/printit.php?tid=179

15.04.

М. Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною...». Поетизація природи.
З'ясувати лексичне значення слів:благодатний ,закурені ,передмістя . Навчитись виразно читати вірш.
Робота над художніми образами. Виписати :
Епітети: 
Метафори: 
https://www.youtube.com/watch?v=Im2XOY0b9yk

22.04.
. Тема. Контрольна робота № 4. "Рідна Україна. Світ природи".
Тести
1. У Тараса („В бур’янах” С.Васильченка) проснулася жага до малювання, коли він:
    а) побачив, як малює лисянський дяк-маляр;
    б) був у кирилівського дяка;
    в) коли був на природі.
2. З якого твору Т.Шевченка ці рядки?
    Поклала мати коло хати
    маленьких діточок своїх;
    Сама заснула коло їх.
   
    а) „За сонцем хмаронька пливе”;
   
    б) „Садок вишневий коло хати”;
   
    в) „Думка".
3. Який художній засіб використовує Т.Шевченко в даному уривку?
    За сонцем хмаронька пливе,
    Червоні поли розстиляє
    І сонце спатоньки зове…
    а) метафора;  б) епітет;  в) персоніфікація.
4. Про любов народу до пісні говорилося у вірші П.Тичини:
    а) „Гаї шумлять”;
   
    б) „Не бував ти у наших краях”;
   
    в) „Блакить мою душу обвіяла".
 5.
6. Хто врятував лося з крижаної води („Лось” Є.Гуцала)?
    а) дядько;
    б) працівники заповідника;
    в) хлопчики.
7 Що роблять дівчата, повертаючись з роботи у вірші  «Садок вишневий коло хати» ? 
А) Танцюють       Б) співають         В) сміються           Г) розмовляють

8. У якому вірші Т. Шевченка   героями є соловейко, хрущі?
А) «Садок вишневий коло хати»        Б) « Зірка»      В)  «Гаї шумлять»   Г) «Не бував ти у наших краях»

9. Назвати вірш П.Тичини:
А) «Садок вишневий коло хати»        Б) « Зірка»      В)  «Гаї шумлять»   Г) «За сонцем хмаронька пливе
Високий рівень
   Написати невеликий твір на одну з тем:
   1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».
   2. «Доброта, чуйність – головні риси характеру справжньої людини».
   3. „Уміти відчувати природу – величезний дар”.

   27.04

 Тема. Г. Тютюнник. Оповідання « Дивак». 

1.Прочитати с. 215. 
2.Записати 5 фактів про  Г. Тютюнника.  
3.Прочитати оповідання « Дивак» с.215-221. 
4.Переглянути відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=uL2Wkpcgtgg

29.04.

Тема:  Григір Тютюнник «Дивак». Характеристика хлопчика Олеся.

Знай       Які мовні засоби вживає Г. Тютюнник для опису його зовнішності?
1. Зріст:
2. Очі:
3. Взуття:
4. Одяг:
5. Статура
6. Сила:
Виконайте завдання письмово:
- Поясніть, які риси вдачі Олеся розкриваються в його зовнішності?
- Яке ставлення до нього виникає у вас? Доведіть свою думку.
- У чому ж його дивацтва? Перерахуйте…
Запиши характеристику Олеся за поданою анкетою.
1. Ім’я.
2. Портрет.
3. Уподобання.
4. Ставлення до природи.
5. Вчинки й поведінка.
6. Думки і переживання.
7. Оцінка з боку дорослих.

04.05.



.                        Тема.  Микола Вінграновський . Повість « Сіроманець».
                                    Прочитайте за підручником с.223. Запишіть 5 фактів про письменника.
                                    Перегляньте відео за посиланням:
                                            https://www.youtube.com/watch?v=ST7txyIquIg

                                     Виконайте завдання 2 с. 236.

                                                                        06.05. Микола Вінграновський.
М
                                                                                    Повість « Сіроманець»
                                                        Літературний диктант
                                                         1) Вовка звали...
                                                        2) Він співав ... голосом.
                                                        3)Зграя сиділа позаду нього,...
                                                        4) Малинові голови навпроти хмар нагадували вовкові...
                                                         5) На старість вовк...
                                                         6) Чепіжний в'їхав конем у ... ліс.
                                                         7) Вітер гостро пахнув...
                                                          8)Сіроманець був прив'язаний ... до драбини.
                                                          9) Вовк волочив Андрійка... .
                                                          10) Андрійко обіймав вовка руками, щоб ... було легше.
                                                        11)Вилігся на ньому під ..., що свистів над ним на всій     
                                                          свої пальці.
                                                          12) Сірий степ ... лежав у Сіроманця перед лапа­ми.
                                                                           Виконати завдання:
                                       1) Виразне читання і переказ епізодів, що найбільше запам'яталися.
                                       2) Намалювати малюнки до повісті.


113.Тема. М. Вінграновський. « Сіроманець». Презентація власного закінчення твору.
Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=AMBTKOYLnkY
Також  буктрейлер : https://www.youtube.com/watch?v=a4DvIqCQDMs:
Напишіть власне закінчення повісті « Сіроманець» ( до 1 сторінки).
Скидаємо фото виконаної роботи!


18.05. Українська література. Позакласне читання. М. Вінграновський « Первінка».
Опрацювати матеріал за посиланнями. Записати власний висновок про прочитаний твір.
Алгоритм роботи:
1.Автор і назва твору. 2. Головні герої. 3. Короткий зміст твору. 4. Твоє враження про твір.

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=2909


                                      20.05. Українська література. Контрольна робота №5 з теми
«Рідна Україна. Світ природи.
ТворчістьГ. Тютюнника та М.Вінграновського»
Тести і завдання

      1. Не порозумілися на уроці учень та його вчителька у творі:
А «Лось» Є. Гуцала;
Б «Сіроманець» М. Вінграновський;
В «Дивак» Г. Тютюнника;
Г«У бур’янах» С.Васильченка.
2.  Що робивСіроманець усе життя?
А  Полював;                               
Б був відлюдником;
В  водив зграю;
Г переховувався.
3. Що трапилось після зустрічі Чепіжного з Сіроманцем?
А Дітям заборонили ходити до лісу;
Б селяни влаштували облогу вовку самотужки;
В до села прилетів вертоліт із мисливцями;
Г вовка хотіли заманити до села.
 4. Федько-Тойкало, герой оповідання Г. Тютюнника «Дивак», ударив Олеся тому, що той:
А відмовився з дітьми ламати молодий лід;
Б не хотів показувати гніздо ремеза;
В не поділився сніданком;
Гне намалював за нього малюнка
5. Висловлювання з оповідання Г. Тютюнника «Дивак»:«Він ще малий, головою дістає ледь до клямки. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ» - це:
А художній опис;
Б пейзаж;
В  портрет;
Г нарис.
6. Що зробив Олесь, коли вчителька поставила йому двійку за дятла («Дивак»Г. Тютюнника):
Арозплакався;
Бпішов з уроку;
В сидів мовчки;
Гпоскаржився дідусеві.
7. Кого вовк  вичікував у засідці?
А Коня з вершником;               
Б зграю;
В мисливців;                             
Г мандрівників.
8.  Де переховувався Сіроманець від переслідувачів?
А Глибоко в лісі;                       
Б на іншомуберезі лиману;
В удома в Сашка;                     
Г на полігоні.

9.Напишіть  характеристику Сашка з твору М.Вінграновського «Сіроманець».
10.Напишіть розгорнуту відповідь на запитання:
Чи можна вважати Олеся обдарованою особистістю? («Дивак» Г. Тютюнника). Доведи свою думку.

12.Напишіть твір – мініатюру на одну із запропонованих тем.
1.Лист до улюбленого героя твору про світ природи.
2.Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра .
     3.Як треба ставитися до природи, «братів наших менших», до тих, кого приручили (за вивченими творами та власними спостереженнями).
                                                               
Узагальнення вивченого. Готуємо проєкти. « Твір, який сподобався протягом навчального року». Форма довільна. Презентація, буктрейлер, малюнки, відео до твору. Скидаємо виконану роботу!


27.05. Українська література. Тема. Узагальнення знань, умінь і навичок.
Вікторина « 20 запитань на засипку»
1. Коли народився Тарас Шевченко?
2. Де народився Тарас Шевченко? 
3. Як звали сестру Т.Шевченка? 
4. Коли народилася Хуха-Моховинка? 
5. Якого кольору най частіше була Хуха-Моховинка? 
6. Як називали Хуху-хлопчика? 
7. Якими за вдачею були Хухи? 
8. Що завжди перемагає у казках? 
9. Які є три основні групи казок? 
10. Як передавалися казки від людини до людини? 
11. Які чарівні предмети можна зустріти у казках?
12. Як називалася країна, у якій жили Цар Плаксій та Лоскотон? 
13. Скільки дітей було у Плаксія? 
14. Що приносив Лоскотон щовечора дітям? 
15. Про кого ці слова: «Голова його – мов бочка, очі – ніби кавуни»? 
16. В чому носив сміх добрий дядько Лоскотон? 
17. Хто звільнив Лоскотона з в’язниці? 
18. Як називаються розповіді, які передають уявлення наших предків про світ, явища природи? 
19. Як називається усне оповідання про народних героїв чи важливі події? 
       20.Художній засіб, перебільшення – це… 
До уваги дітей, які полюбляють читати, пропоную список літератури для позакласного читання. Він не є обов’язковим, але більшість книг із цього переліку можуть значно покращити настрій дощової літньої днини.

Список літератури на літо для учнів 6 класу
Календарно-обрядові пісні:
«У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) — на вибір. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка», «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця», «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».
Пісні літературного походження:
«Ще не вмерла України…» П. ЧУБИНСЬКОГО і М. ВЕРБИЦЬКОГО,
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і Г. ТРУХА,
Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думка», «Іван Підкова».
Володимир РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки».
Я і світ:
Леся УКРАЇНКА. «Мрії», «Як дитиною, бувало…», «Тиша морська»,
Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько-халамидник»,
Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…»,
Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»,
Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим»
Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян», «Говорюща риба»/
Пригоди і романтика:
Всеволод НЕСТАЙКО. «Тореадори з Васюківки»,
Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,
Леся ВОРОНИНА. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».
Гумористичні твори:
Леонід ГЛІБОВ. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»,
Степан РУДАНСЬКИЙ. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля»,
Павло ГЛАЗОВИЙ. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала».


До зустрічі в 6 класі!








0

06




Немає коментарів:

Дописати коментар