Українська література 5 клас
16.03.2020 р.
Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…»
ТЛ: персоніфікація,
ліричний твір (вивчити)
Записати в зошит для дистанційного навчання.
18.03.
Тарас Шевченко. «Садок вишневий коло хати»
Намалювати ілюстрації( за бажанням)
Вивчити вірш .
30.03.
Поезія. П. Г. Тичина "Не бував ти у наших
краях!"," Гаї шумлять...", " Блакить мою душу
овіяла...". Навчитися виразно читати вірші.
Записати в зошит епітети,
метафори, порівняння.
Скласти асоціативний кущ до словосполучення
" рідний
край".
Намалювати малюнки " Краса рідного краю".
Вивчити теорію
літератури: ліричний герой.
01.04.
Вивчити напам'ять вірш П. Тичини "Гаї
шумлять...". Намалювати ілюстрації
06.04.
Тема. Є. Гуцало.
Оповідання " Лось". Опрацювати матеріал підручника про Є П. Гуцало.
Заповнити анкету: 1. Народився...; 2.Закінчив...; 3.Працював...; 4.Автор
поетичних книжок, збірок...; 5.Лауреат премії... . Прочитати оповідання "
Лось". Скласти план ( 5-6 пунктів).
08.04.
Є. Гуцало. Оповідання " Лось» Скласти план
( 5-6 пунктів). Підготувати уривок для переказу.
13.04.
М. Рильський. Основні відомості про поета.Опрацювати матеріал підручника. Навчитися виразно читати вірші с.212 -213. Виконати завдання 1-2, с.214(з хатинкою) https://www.ukrlib.com.ua/
books/printit.php?tid=179
15.04.
М. Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною...». Поетизація природи.
З'ясувати лексичне значення слів:благодатний ,закурені ,передмістя . Навчитись виразно читати вірш.
Робота над художніми образами. Виписати :
Епітети:
Метафори:
https://www.youtube.com/watch?v=Im2XOY0b9yk
22.04.
. Тема. Контрольна робота № 4. "Рідна Україна. Світ природи".
Тести
1. У Тараса („В бур’янах” С.Васильченка) проснулася жага
до малювання, коли він:
а) побачив, як
малює лисянський дяк-маляр;
б) був у
кирилівського дяка;
в) коли був на
природі.
2. З якого твору Т.Шевченка ці рядки?
Поклала мати коло хати
маленьких діточок своїх;
Сама заснула коло їх.
а) „За сонцем
хмаронька пливе”;
б) „Садок
вишневий коло хати”;
в)
„Думка".
3. Який художній засіб використовує Т.Шевченко в даному
уривку?
За сонцем
хмаронька пливе,
Червоні поли
розстиляє
І сонце
спатоньки зове…
а)
метафора; б) епітет; в) персоніфікація.
4. Про любов народу до пісні говорилося у вірші П.Тичини:
а) „Гаї
шумлять”;
б) „Не бував ти
у наших краях”;
в) „Блакить мою
душу обвіяла".
5.
6. Хто врятував лося з крижаної води („Лось” Є.Гуцала)?
а) дядько;
б) працівники
заповідника;
в) хлопчики.
7 Що роблять дівчата, повертаючись з роботи у вірші «Садок вишневий коло хати» ?
А) Танцюють
Б) співають В)
сміються Г) розмовляють
8. У якому вірші Т. Шевченка героями є соловейко, хрущі?
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « Зірка» В)
«Гаї шумлять» Г) «Не бував ти у
наших краях»
9. Назвати вірш П.Тичини:
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « Зірка» В)
«Гаї шумлять» Г) «За сонцем
хмаронька пливе
Високий рівень
Написати невеликий твір на одну з тем:
1. «Найзаповітніші мрії нашого Тараса».
2. «Доброта, чуйність – головні риси
характеру справжньої людини».
3. „Уміти відчувати природу – величезний
дар”.
27.04
27.04
Тема. Г. Тютюнник. Оповідання « Дивак».
1.Прочитати с. 215.
2.Записати 5 фактів про Г. Тютюнника.
3.Прочитати оповідання « Дивак» с.215-221.
4.Переглянути відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=uL2Wkpcgtgg
29.04.
1.Прочитати с. 215.
2.Записати 5 фактів про Г. Тютюнника.
3.Прочитати оповідання « Дивак» с.215-221.
4.Переглянути відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=uL2Wkpcgtgg
29.04.
Тема: Григір Тютюнник «Дивак». Характеристика хлопчика Олеся.
Знай Які мовні засоби вживає Г. Тютюнник для опису його
зовнішності?
1. Зріст:
2. Очі:
3. Взуття:
4. Одяг:
5. Статура
6. Сила:
Виконайте завдання письмово:
- Поясніть, які риси вдачі Олеся розкриваються в його
зовнішності?
- Яке ставлення до нього виникає у вас? Доведіть свою
думку.
- У чому ж його дивацтва? Перерахуйте…
Запиши характеристику Олеся за поданою анкетою.
1. Ім’я.
2.
Портрет.
3.
Уподобання.
4.
Ставлення до природи.
5.
Вчинки й поведінка.
6.
Думки і переживання.
7. Оцінка з боку дорослих.
04.05.
04.05.
. Тема. Микола Вінграновський
. Повість « Сіроманець».
Прочитайте
за підручником с.223. Запишіть 5 фактів про письменника.
Перегляньте
відео за посиланням:
Виконайте
завдання 2 с. 236.
06.05. Микола Вінграновський.
М
Повість « Сіроманець»
Літературний
диктант
1) Вовка звали...
2)
Він співав ... голосом.
3)Зграя сиділа позаду нього,...
4) Малинові голови навпроти хмар нагадували вовкові...
5) На старість вовк...
6) Чепіжний в'їхав конем у ...
ліс.
7) Вітер гостро пахнув...
8)Сіроманець був прив'язаний ... до драбини.
9)
Вовк волочив Андрійка... .
10) Андрійко обіймав вовка руками, щоб ... було легше.
11)Вилігся
на ньому під ..., що свистів над ним на всій
свої пальці.
12) Сірий степ ... лежав у Сіроманця перед лапами.
Виконати завдання:
1) Виразне
читання і переказ епізодів, що найбільше запам'яталися.
2) Намалювати
малюнки до повісті.
113.Тема. М. Вінграновський. « Сіроманець». Презентація власного закінчення твору.
Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=AMBTKOYLnkY
Також буктрейлер : https://www.youtube.com/watch?v=a4DvIqCQDMs:
Напишіть власне закінчення повісті « Сіроманець» ( до 1 сторінки).
Скидаємо фото виконаної роботи!
27.05. Українська література. Тема. Узагальнення знань, умінь і навичок.
Вікторина « 20 запитань на засипку»
1. Коли народився Тарас Шевченко?
2. Де народився Тарас Шевченко?
3. Як звали сестру Т.Шевченка?
4. Коли народилася Хуха-Моховинка?
5. Якого кольору най частіше була Хуха-Моховинка?
6. Як називали Хуху-хлопчика?
7. Якими за вдачею були Хухи?
8. Що завжди перемагає у казках?
9. Які є три основні групи казок?
10. Як передавалися казки від людини до людини?
11. Які чарівні предмети можна зустріти у казках?
12. Як називалася країна, у якій жили Цар Плаксій та Лоскотон?
13. Скільки дітей було у Плаксія?
14. Що приносив Лоскотон щовечора дітям?
15. Про кого ці слова: «Голова його – мов бочка, очі – ніби кавуни»?
16. В чому носив сміх добрий дядько Лоскотон?
17. Хто звільнив Лоскотона з в’язниці?
18. Як називаються розповіді, які передають уявлення наших предків про світ, явища природи?
19. Як називається усне оповідання про народних героїв чи важливі події?
20.Художній засіб, перебільшення – це…
До уваги дітей, які полюбляють читати, пропоную список літератури для позакласного читання. Він не є обов’язковим, але більшість книг із цього переліку можуть значно покращити настрій дощової літньої днини.
Список літератури на літо для учнів 6 класу
Календарно-обрядові пісні:
«У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) — на вибір. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка», «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця», «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».
Пісні літературного походження:
«Ще не вмерла України…» П. ЧУБИНСЬКОГО і М. ВЕРБИЦЬКОГО,
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і Г. ТРУХА,
Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думка», «Іван Підкова».
Володимир РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки».
Я і світ:
Леся УКРАЇНКА. «Мрії», «Як дитиною, бувало…», «Тиша морська»,
Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько-халамидник»,
Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…»,
Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»,
Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим»
Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян», «Говорюща риба»/
Пригоди і романтика:
Всеволод НЕСТАЙКО. «Тореадори з Васюківки»,
Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,
Леся ВОРОНИНА. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».
Гумористичні твори:
Леонід ГЛІБОВ. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»,
Степан РУДАНСЬКИЙ. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля»,
Павло ГЛАЗОВИЙ. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала».
До зустрічі в 6 класі!
113.Тема. М. Вінграновський. « Сіроманець». Презентація власного закінчення твору.
Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=AMBTKOYLnkY
Також буктрейлер : https://www.youtube.com/watch?v=a4DvIqCQDMs:
Напишіть власне закінчення повісті « Сіроманець» ( до 1 сторінки).
Скидаємо фото виконаної роботи!
18.05. Українська
література. Позакласне читання. М. Вінграновський « Первінка».
Опрацювати матеріал
за посиланнями. Записати власний висновок про прочитаний твір.
Алгоритм роботи:
1.Автор і назва
твору. 2. Головні герої. 3. Короткий зміст твору. 4. Твоє враження про твір.
https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=2909
20.05. Українська література. Контрольна робота №5 з теми
«Рідна Україна. Світ природи.
ТворчістьГ. Тютюнника та М.Вінграновського»
Тести і завдання
1. Не порозумілися на уроці учень та його вчителька у творі:
А «Лось» Є. Гуцала;
Б «Сіроманець» М. Вінграновський;
В «Дивак» Г. Тютюнника;
Г«У бур’янах» С.Васильченка.
2. Що робивСіроманець усе життя?
А Полював;
Б був відлюдником;
В водив зграю;
Г переховувався.
3. Що трапилось після зустрічі Чепіжного з Сіроманцем?
А Дітям заборонили ходити до лісу;
Б селяни влаштували облогу вовку самотужки;
В до села прилетів вертоліт із мисливцями;
Г вовка хотіли заманити до села.
4. Федько-Тойкало, герой оповідання Г. Тютюнника «Дивак», ударив Олеся тому, що той:
А відмовився з дітьми ламати молодий лід;
Б не хотів показувати гніздо ремеза;
В не поділився сніданком;
Гне намалював за нього малюнка
5. Висловлювання з оповідання Г. Тютюнника «Дивак»:«Він ще малий, головою дістає ледь до клямки. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ» - це:
А художній опис;
Б пейзаж;
В портрет;
Г нарис.
6. Що зробив Олесь, коли вчителька поставила йому двійку за дятла («Дивак»Г. Тютюнника):
Арозплакався;
Бпішов з уроку;
В сидів мовчки;
Гпоскаржився дідусеві.
7. Кого вовк вичікував у засідці?
А Коня з вершником;
Б зграю;
В мисливців;
Г мандрівників.
8. Де переховувався Сіроманець від переслідувачів?
А Глибоко в лісі;
Б на іншомуберезі лиману;
В удома в Сашка;
Г на полігоні.
9.Напишіть характеристику Сашка з твору М.Вінграновського «Сіроманець».
10.Напишіть розгорнуту відповідь на запитання:
Чи можна вважати Олеся обдарованою особистістю? («Дивак» Г. Тютюнника). Доведи свою думку.
12.Напишіть твір – мініатюру на одну із запропонованих тем.
1.Лист до улюбленого героя твору про світ природи.
2.Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра .
3.Як треба ставитися до природи, «братів наших менших», до тих, кого приручили (за вивченими творами та власними спостереженнями).
Узагальнення вивченого. Готуємо проєкти. « Твір, який сподобався протягом навчального року». Форма довільна. Презентація, буктрейлер, малюнки, відео до твору. Скидаємо виконану роботу!
20.05. Українська література. Контрольна робота №5 з теми
«Рідна Україна. Світ природи.
ТворчістьГ. Тютюнника та М.Вінграновського»
Тести і завдання
1. Не порозумілися на уроці учень та його вчителька у творі:
А «Лось» Є. Гуцала;
Б «Сіроманець» М. Вінграновський;
В «Дивак» Г. Тютюнника;
Г«У бур’янах» С.Васильченка.
2. Що робивСіроманець усе життя?
А Полював;
Б був відлюдником;
В водив зграю;
Г переховувався.
3. Що трапилось після зустрічі Чепіжного з Сіроманцем?
А Дітям заборонили ходити до лісу;
Б селяни влаштували облогу вовку самотужки;
В до села прилетів вертоліт із мисливцями;
Г вовка хотіли заманити до села.
4. Федько-Тойкало, герой оповідання Г. Тютюнника «Дивак», ударив Олеся тому, що той:
А відмовився з дітьми ламати молодий лід;
Б не хотів показувати гніздо ремеза;
В не поділився сніданком;
Гне намалював за нього малюнка
5. Висловлювання з оповідання Г. Тютюнника «Дивак»:«Він ще малий, головою дістає ледь до клямки. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ» - це:
А художній опис;
Б пейзаж;
В портрет;
Г нарис.
6. Що зробив Олесь, коли вчителька поставила йому двійку за дятла («Дивак»Г. Тютюнника):
Арозплакався;
Бпішов з уроку;
В сидів мовчки;
Гпоскаржився дідусеві.
7. Кого вовк вичікував у засідці?
А Коня з вершником;
Б зграю;
В мисливців;
Г мандрівників.
8. Де переховувався Сіроманець від переслідувачів?
А Глибоко в лісі;
Б на іншомуберезі лиману;
В удома в Сашка;
Г на полігоні.
9.Напишіть характеристику Сашка з твору М.Вінграновського «Сіроманець».
10.Напишіть розгорнуту відповідь на запитання:
Чи можна вважати Олеся обдарованою особистістю? («Дивак» Г. Тютюнника). Доведи свою думку.
12.Напишіть твір – мініатюру на одну із запропонованих тем.
1.Лист до улюбленого героя твору про світ природи.
2.Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра .
3.Як треба ставитися до природи, «братів наших менших», до тих, кого приручили (за вивченими творами та власними спостереженнями).
Вікторина « 20 запитань на засипку»
1. Коли народився Тарас Шевченко?
2. Де народився Тарас Шевченко?
3. Як звали сестру Т.Шевченка?
4. Коли народилася Хуха-Моховинка?
5. Якого кольору най частіше була Хуха-Моховинка?
6. Як називали Хуху-хлопчика?
7. Якими за вдачею були Хухи?
8. Що завжди перемагає у казках?
9. Які є три основні групи казок?
10. Як передавалися казки від людини до людини?
11. Які чарівні предмети можна зустріти у казках?
12. Як називалася країна, у якій жили Цар Плаксій та Лоскотон?
13. Скільки дітей було у Плаксія?
14. Що приносив Лоскотон щовечора дітям?
15. Про кого ці слова: «Голова його – мов бочка, очі – ніби кавуни»?
16. В чому носив сміх добрий дядько Лоскотон?
17. Хто звільнив Лоскотона з в’язниці?
18. Як називаються розповіді, які передають уявлення наших предків про світ, явища природи?
19. Як називається усне оповідання про народних героїв чи важливі події?
20.Художній засіб, перебільшення – це…
До уваги дітей, які полюбляють читати, пропоную список літератури для позакласного читання. Він не є обов’язковим, але більшість книг із цього переліку можуть значно покращити настрій дощової літньої днини.
Список літератури на літо для учнів 6 класу
Календарно-обрядові пісні:
«У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) — на вибір. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка», «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця», «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».
Пісні літературного походження:
«Ще не вмерла України…» П. ЧУБИНСЬКОГО і М. ВЕРБИЦЬКОГО,
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і Г. ТРУХА,
Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думка», «Іван Підкова».
Володимир РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки».
Я і світ:
Леся УКРАЇНКА. «Мрії», «Як дитиною, бувало…», «Тиша морська»,
Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько-халамидник»,
Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…»,
Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»,
Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим»
Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян», «Говорюща риба»/
Пригоди і романтика:
Всеволод НЕСТАЙКО. «Тореадори з Васюківки»,
Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,
Леся ВОРОНИНА. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».
Гумористичні твори:
Леонід ГЛІБОВ. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»,
Степан РУДАНСЬКИЙ. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля»,
Павло ГЛАЗОВИЙ. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала».
До зустрічі в 6 класі!
0
06
Немає коментарів:
Дописати коментар