неділя, 12 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання Українська мова 7 клас



Українська мова 7 клас

Шановні учні 7 класу!
Всі письмові роботи виконуємо в зошитах для дистанційного навчання! Скидаємо фото виконаних робіт!

12.03.
Тема. Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників  і дієприкметників.
Вивчити параграф 30, виконати впр. 246, 247.

16.03.
Тема. Написання прислівників разом, окремо і через дефіс. Вивчити§31 ( таблиця с. 135). Виконати впр.249,250. Завдання робочої сторінки.


19.03.

Вивчити параграфи 31-32; Виконати  впр. 251,252,254,259.


30.03.

Вивчити параграфи 33, 34, ( таблиця с.146, 147). Виконати впр. 265,266, 274.


https://naurok.com.ua/test/napisannya-prislivnikiv-6946.htm

01.04.
Виписати із художньої літератури 6 речень,  в яких є прислівники. Виконати синтаксичний розбір. Прислівники розібрати як частину мови.

02.04.

 Вивчити параграфи 33, 34, ( таблиця с.146, 147). Виконати впр. 265,266, 274.

https://www.youtube.com/watch?v=fqdE50sIt1Q  



06.04.


Вивчити таблицю с.147. Виконати впр.275, 276 (2 завд. письмово), 277.

09.04.
Тема. Розвиток мовлення. Твір - опис дій на основі власних спостережень у художньому стилі. Вправа 430(1 завд.) усно. Вправа 433 (письмово). Творчу роботу виконуємо в зошиті.

15.04.
Вивчити §36 ( таблиця) с.156. Виконати впр.288,290
https://www.youtube.com/watch?v=zFfS4ylwxZI


16.04.
 Тема.  Сполучники й сполучні слова. Написання сполучників.
Вивчити §37-38, таблиця с. 161, виконати впр.299, 308.
Зверни увагу!
Лише сполучними словами бувають: 
займенники ХТО, ЯКИЙ, КОТРИЙ, ЧИЙ, СКІЛЬКИ, НАСКІЛЬКИ;
прислівники ДЕ, КУДИ, ЗВІДКИ, ПОКИ (АЖ ПОКИ), ДОКИ (АЖ ДОКИ), ВІДКОЛИ, НАВІЩО (НАЩО, ЗАДЛЯ ЧОГО, ЗАРАДИ ЧОГО), ЧОМУ (причина).
Лише сполучниками бувають:
аби, щоб, для того щоб, задля того щоб
мов, немов, немовби, немовбито, наче, неначе, неначеб, неначебто, ніби, нібито, буцім, буцімто
перед тим як, після того як, з того часу як, тим часом як, тоді як, як тільки, тільки-но, тільки що, ледве, щойно, перш ніж 
якщо, якби, коли б, аби, раз
хоч (хоча), хай, нехай, дарма що, незважаючи на те що, попри те що
так що
бо, тому що, через те що, тим що, затим що, оскільки, позаяк
аж, що аж, що й
Приклад:
Я сьогодні прокинувся рано, щоб першим привітати матусю. — «щоб» сполучник.

Щойно пароплав почав підходити до пристані, Ерік кинувся на верхню палубу. — «щойно» можна замінити тільки сполучником (як тільки, тільки-но, ледве), значить це сполучник.

Джерела живуть доти, доки (прислівник, обставина) над ними нахиляються попечені жагою губи (І.Драч). — «доки» сполучне слово, у головній частині СПР є вказівне слово «доти».
Зверни увагу!
ЩО, ЯК, КОЛИ, ЧИМ 
Ці слова в одних випадках виступають сполучниками, в інших — сполучними словами. Про те, як їх розрізняти, читай у наступній теорії.

https://www.youtube.com/watch?v=J4qE3oz-shI


22.04.
Тема. Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей.

Пам'ятка
1) Дотримуйте теми й мети спілкування.
2) Під час спілкування не перебивайте співрозмовника.
3) Будуйте репліки так, щоб заохотити співрозмовника висловити власну думку.
4) Слухайте зацікавлено й доброзичливо.
5) Дбайте про те, щоб своїми висловлюваннями не образити співрозмовника.
6) Додержуйте етикетних норм і правил поведінки під час діалогу. 

Скласти діалог на тему «Поради, як зберегти здоров’я» (10-12реплік).
Опорні слова і вислови.
Здоров’я – найбільший скарб
Складники здоров’я: здоровий спосіб життя, відсутність шкідливих звичок, хвороб, загартування організму.
Шкідливі звички наносять невиправну шкоду здоров’ю.
Чого треба уникати, щоб зберегти здоров’я?
Що значить здоровий спосіб життя?



23.04. 
Розбір сполучника як частини мови.
Схема  розбору сполучника.
 1.Яка частина мови получник).
2. Розряд за значенням і синтаксичними функціями:  а) сполучник сурядності (єднальний, протиставно-зіставний чи розділовий); б) сполучник підрядності (часовий, причиновий,  умовний, мети,   допустовий, наслідковий, порівняльний).
3. Група за походженням:  а) первинний (непохідний);   б) вторинний (похідний)
4. Група за будовою:  а) простий;   б) складний; в) складений.
5. Особливості правопису (для похідних сполучників).
ЗРАЗОК РОЗБОРУ:  Не гріх навчатися чужого і памятать своє, аби  не затоптать під власні ноги культури нашої скарби (Б.Дегтярьов).
 Абисполучник, служб.ч.м.; підрядний,  поєднує частини складнопідрядного речення, вказує на мету, непохідний, простий.
Виконати розбір сполучників за поданим зразком
1. Бог для того  послав на землю ніч, щоб у тиші  росло усяке зілля і відпочивала людина (М.Стельмах).
2. Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати (В.Симоненко).
3. Коріння навчання гірке, зате плід солодкий.
4. Темінь упала на місто раптово, начебто хто спустив завісу. (Вал. Шевчук.)
 5. Джмелями літаки собі гудуть. І джміль до них гуде собі спросоння (І.Драч).

27.04.
Тема. Частка як службова частина мови. 
Вивчити параграф 39; 
Виконати впр. 318, 319;
Переглянути відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=FqiI9W9uwrU

29.04.

Тема. Написання часток – бо, - но, - то, -от, - таки.
Вивчити таблицю с.172.
Опрацювати матеріал § 40.
Виконати впр.329,332.
Переглянути відео матеріал за посиланням:

Скидаємо фото виконаних робіт!

30.04.

  Тема. Не і ні з різними частинами мови ( узагальнення вивченого).
Опрацювати матеріал підручника §41, таблиця с. 178. Виконати впр. 336, 337.
Перегляньте відео за посиланням:
Скидаємо фото виконаної роботи на перевірку!

04.05.

Тема. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі стилі (підготовча робота).
 Писанка  - справжнє рукотворне диво
Діти, сьогодні ми маємо підготуватися до написання контрольного твору , що містить розповідь про процес праці. Ми будемо спостерігати як фарбується писанка –крапанка. Історія писанки як символу сонця, безсмертя, весняного відродження сягає в далеке минуле й пов’язана з ритуалом весняного відновлення природи. Християни, які перейняли звичай писати писанки, побачили в ньому знак віри у вічне життя. Писанка стала символом радості й воскресіння. 
Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=qOII2YGvf
Робота з таблицею «Особливості написання твору розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі».
Призначення твору: 1)Має викликати певне ставлення до самого процесу праці, до виконання результату.2)Учень має словом «намалювати » живу картину, передавши власні почуття від побаченого.
Особливості викладу: Опис має бути емоційним та образним.
Художні засоби: Епітети, порівняння, метафори, емоційно забарвлені слова.
Пам’ятка «Як написати твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі»
1.Дібрати влучний заголовок для твору.
2.Скласти план тексту.
3.У вступі описати, чому писанки – наше рукотворне диво.
4.Описати поетапно увесь процес виготовлення писанки.
5.Висловити власне ставлення до такого народного ремесла.
Орієнтовний план:
1.Ураїнська писанка – це справжнє рукотворне диво.
2.Підготовча робота як найважливіший елемент успішного процесу.
3.Виготовлення писанки не потребує поспіху:
а) вибір і нанесення контурів майбутніх символів;
б) покриття нагрітим воском окремих частин виробу;
в) поетапне занурення яйця в різні барвники – від найсвітлішого до найтемнішого;
г) прогрівання розфарбованого яйця над свічкою та надання йому завершеного вигляду.
4. Мистецька вартість писанок неоціненна.
Опорні слова:Великоднє рукотворне диво, писанка, крапанка, писачок, бджолиний віск, орнамент, тло, різноманітні барви, спеціальні барвники;
Символіка кольорів:Червоне яйце означає радість, життя, любов. Блакитне уособлює небо, повітря, здоров’я.  Зелене означає багатство та врожай.
Щоб описати послідовність дій : спершу, після цього, потім, коли, нарешті, для того щоб.

За складеним планом, опорними словами скласти твір на чернетці.

07.05.

Тема. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі. "Писанка  - справжнє рукотворне диво". 
Записуємо чорновий віріант  твору в зошит. 
Скидаємо на перевірку!

13.05.
Тема. Вигук як особлива частина мови. Правопис вигуків.
Переглянути відео за посиланням:
Опрацювати матеріал підручника§42-43, таблиця с. 185.

Виконати впр. 344, 352.

14.05.

Тема. Контрольна робота №6.Службові частини мови. Вигук.
 1. Прийменник ужито в кожному сполученні слів рядка:
а) викопали навкруги фортеці, знайшов у портфелі, дощ і сніг;
 б) лунає навкруги, грався з ними, чуйний і уважний;
 в) вітер з півночі, помилився через неуважність, бачив коло лісу.
2. У якому рядку всіприйменникипишуться через дефіс?
А) Із/за, з/під, з/попід, з/поміж, з/посеред.
Б) З/поза, з/за, в/наслідок, по/при, не/зважаючи на.
В) За/для, за/ради, по/серед, по/руч, в/наслідок.
Г) Незалежно/ від, згідно/з, під/час, відповідно/до, з/понад.
3. Сполучник з’єднує частини складного речення у варіанті:
 а) Вечір гаптував небеса і золотом, і сріблом, і янтарем.
б) Не тільки мотузок, а й терпець рветься.
 в) Дзвони грають, бо моя воскресає душа.
4. Укажіть речення, у якому сполучник служить для поєднання однорідних членів:
А Довкола будиночків цвів бузок, і на білі стіни падала тінь від листя (П. Панч).
БСонця ще не було видно, хоч далекі шпилі вже рожевіли (М. Коцюбинський).
В Ліс шумів над ним тужливо, і плакав, і ревів (І. Франко).
Г Розчинилися двері, і через поріг переступила з повним відром Галя (А. Шиян).
5. У якому рядку всі сполучники складні?
А) Щоб, немов, ніж, якби, раз.
Б) Якщо, теж, також, бо, немовби.
В) Мовбито, немовбито, начеб, проте, нібито.
Г) Начебто, цебто, щоб, буцімто, але
6. Тільки частки записано в рядку:
а) навіть, нехай, немов, попід;
 б) майже, не, невже, лише;
в) посеред, а, хай, ні.
7.   Укажіть рядок, у якому всі слова з не пишемо разом.
А Не/легко, не/абияк, не/наче, не/щастя.
Б Не/ по-людськи, не/впинно, не/абищо, не/голосно, а тихо.
В Не/хтувати, не/щастить, не/чути, не/ставити.
Г Не/вишиті рушники, не/розмальована мною листівка, не/допоміг.
8. Зніміть риску, запишіть правильно:
із/за, з/поміж, за/для, з/посеред, з/метою, в/продовж, по/біля.
9. Записати в два стовпчики сурядні та підрядні сполучники:що, аби, як, ніби, та, а, і, або, якщо, щоб, але, чи, хоч, коли, проте, ані.
10.   Укажіть рядок, у якому всі вигуки пишемо через дефіс.
А Ай/ай/ай! Ку/ку! Їй/Богу!     Б Ха/ха/ха! Го/ді! Ов/ва!
В Їй/бо! А/гов! Ге/й!                Г Їй/право! Тьох! Ну/ну
11. Установіть відповідність між виділеними слова і частинами мови.
1 Прийменник
А Дзвенять гаї, мов арфи, а день біжить, сміється
2 Сполучник
Б Нехай не знаєвтоми та рука, що добре зернов добру землю сіє.
3 Частка
ВОх, яка буря знялася на морі.
4 Вигук
Г Стрункі сосни велично впираються вершинами в небо.
Шановні учні! Виконуємо роботу. Скидаємо фото на перевірку! Обов'язково!!!

18.05.
Розвиток мовлення №21. Портретний нарис у публіцистичному стилі.
Переглянути інформацію за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=-dg9JETYjC8

Опрацювати матеріал підручника с.246-247. Виконати впр.443 (1-2) завдання.

21.05.
Контрольний диктант за ІІ семестр.
Записуємо дату. Потім  з нового рядка
Контрольний диктант за ІІ семестр
Гніздо
Записуємо текст  за посиланням:

Шановні учні 7 класу. Фото виконаної роботи скидаємо на перевірку. Обов'язково!

25.05.
Тема. Контроль навичок читання вголос.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Робота над текстом та подальшим його озвученням буде ефективною, якщо ми будемо знати й розуміти: як правильно прочитати текст; для чого необхідне виразне читання твору.
Отже, щоб правильно прочитати текст, треба розуміти зміст прочитаного. За допомогою темпу, тембру, гучності читання необхідно вміти показати особливості змісту і стилю тексту, розкрити авторський задум. Читати слід з достатньою швидкістю – 90 – 140 слів за хвилину, плавно, з гарною дикцією, відповідно до орфоепічних та інтонаційних норм, логічним наголошуванням слів, правильною розстановкою пауз тощо.
Виразне читання тексту допомагає глибше зрозуміти зміст твору, його красу, відчути образність художнього слова.
Оцінювання читання вголос здійснюється індивідуально.
Виразно прочитайте уривок з оповідання “Шпаргалка”. Спробуйте передати почуття героя; відчай, несподівану радість, нервовий поспіх під час списування, сумніви щодо написаного, напружене очікування результату тощо.
ШПАРГАЛКА
Наш учитель історії в кінці кожного семестру влаштовував щось на зразок письмових екзаменів. Точно ми ніколи не знали, в який саме день це може статися.
Одного разу заходить Олександр Володимирович (так звали нашого історика) і повідомляє, що сьогодні письмова робота про Ганнібала. Мені стало якось не по собі. Про карфагенського героя в мене було дуже невиразне уявлення, тому що Пунічні війни вивчали без мене, під час моєї хвороби.
Мене охопив відчай. І раптом – радість! Зібганий клаптик паперу вдарився об мою потилицю. Якийсь співчутливий друг кинув у мій бік рятівну шпаргалку. Схоплюю її. Розгортаю. Аркушик з двох боків густо списаний дрібним почерком. Не зовсім розумію, де початок, де кінець,- та що там! Ніколи розбиратися й вникати у зміст. Швидше за роботу. В очах мерехтить – нічого не розбираю, що пишу, про що пишу. Тільки б встигнути своєчасно здати вчителеві.
Дзвінок. Черговий вихоплює у мене з-під самого носа зошит, якась фраза застигла на півслові… “Е, нехай,- думаю,- біс із ним: як-не як, а цілих дві сторінки – це теж що-небудь значить”.
Перерва. Хлопці збираються групами і починають ділитися між собою результатами роботи. Виявляється, що дехто помилково вказав дату битви під Каннами. Замість 216 року написав 218. Прислухаючись до розмови, я раптом пригадав, що в моїй роботі не було взагалі ніяких дат. Це мене трохи занепокоїло.
А тим часом у моїй пам’яті мимоволі почали випливати окремі слова і фрази, їх зв’язок з Ганнібалом видався мені досить-таки дивним. Чому, наприклад, я згадав про його розмір? Та ще й який розмір – від десяти до двадцяти метрів!..
Наближався день повернення наших робіт. Коли, нарешті, прийшом Олександр Володимирович з величезною різнокольоровою купою зошитів, я жадібно уп’явся в нього очима і з нетерпінням почав чекати, що буде далі. І тут, наче навмисне, учитель викликає то одного, то другого, то третього, тільки не мене. А купа все зменшується й зменшується. Ось уже залишається тільки три зошити, потім два… Дивлюсь, мій лежить останній. Тим часом Олександр Володимирович викликає свого улюбленого учня Бориса Крашанку, передає йому мій зошит і просить зачитати вголос. Чітко карбуючи кожне слово, Борис читає:

 Самостійно вигадайте й напишіть розв’язку до прочитаного тексту. 

Озвучте текст з відповідною інтонацією.

27.05.

Тема. Розвиток мовлення №22. Анотація.

Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=SFsd7PLFfPs
Опрацювати матеріал підручника с. 249.
Виконати впр. 448 ( письмово)

Надіслати фото виконаної роботи!





Немає коментарів:

Дописати коментар