неділя, 12 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання Зарубіжна література 5 клас


Зарубіжна література 5 клас
Шановні учні 5 класу!
Всі письмові завдання виконуємо в зошиті для дистанційного навчання. Скидаємо фото на перевірку!

12.03.
Л. Керрол. " Аліса в Країні  Див"
Організація казки як гри.
Виконати завдання 5, с.220.
Рубрика " Пофантазуйте", завдання 6
https://www.youtube.com/watch?v=LmlXS8utfHA
17.03.

Льюїс Керролл  «Аліса в Країні Див».
Записати: Елементи казки у творі.


19.03.
Льюїс Керролл  «Аліса в Країні Див».
Створити схему: Персонажі, які оточують героїню.

31.03.
Позакласне читання. К. Буличов. Цикл " Аліса". 
Прочитати  оповідання " Дівчинка з Землі". 
Записати: - Якою ви уявляєте Алісу. 
Що таке фантазія, фантазер, фантастика. 
Намалювати ілюстрації до твору.

https://www.youtube.com/watch?v=4cW1MnbSc3I  

02.04
Записати 5 фактів про М. І. Цвєтаєву.
 Прочитати поезію "Книги в червоній палітурці".
Відповідати на запитання 1-4.

https://www.youtube.com/watch?v=5TF6TalMVew

07.04.
Роальд  Дал " Чарлі і шоколадна фабрика". 
Прочитати розділи за власним вибором.
 Записати " Чудеса фабрики Віллі Вонки".

Художній фільм (уривки) «Чарлі і шоколадна фабрика»www.kinopoisk.ru/film/38905/ 
Режисер: Тім Бертон. В головних ролях: ДжонніДепп.

09.04


Тема Р. Дал. " Чарлі і шоколадна фабрика".
 Скласти сюжетний ланцюжок подорожі по казковій фабриці.
 Записати власні уявлення про шоколадну фабрику Віллі Вонки.

БУКТРЕЙЛЕР: Роальд ДАЛ «Чарлі і шоколаднафабрика»https://salda.ws/video.php?id=ekGJsCeLrAchttp://videoyoutub.ru/watch/db5Nu3rKYUU
14.04.
Роальд Дал «Чарлі й шоколадна фабрика».  Образи дітей, які стали володарями «золотих» квитків.
http://www.ae-lib.org.ua/texts/dahl__charlie_and_the_chocolate_factory__ua.htm#05
(Розділи 5-7) -Прочитати.
16.04.
Роальд Дал «Чарлі й шоколадна фабрика».  Образи дітей, які стали володарями «золотих» квитків.
У вас  є табличка, яка допоможе дати відповідь на  питання, які  ж  риси характеру виявили герої, перебуваючи на фабриці. Скориставшись підказкою, заповніть третій та четвертий стовпчики таблиці.

Ім’я Батьки Найбільше уподобання героя Риси характеру

Августус Батьки заохочують хлопця, який є дуже жадібним і нічим не цікавиться, окрім їжі
Віолетта Батьки схвалюють все, що робить їхня дочка
Верука Багаті  батьки готові задовольните всі забаганки
Майк Не займаються сином
Чарлі Улюбленець родини.

21.04.
Розвиток мовлення №4.Твір – фантазія « Про що мої мрії»
Скласти письмовий твір
Словникова робота.
Мріяти – думати про здійснення чого-небудь бажаного, прагнути у думках до чогось. Це те, що створене уявою, фантазією, витвір уяви.
Заповітна мрія – таємнича, прихована, найдорожча.
Рожеві мрії – мріяти про щось нереальне, нездійсненне.

(Духовні: мир, спокій, милосердя, свобода, здоров’я, доброта….
Матеріальні: Торт, шоколад, лялька, велосипед, ранець, книга…)
  Подивіться навкруги. Перед нами різні предмети: олівці, ручки, книги, стіл, телевізор, комп'ютер. Це теж чиїсь вже здійснені мрії. Всі ми прагнемо жити в достатку, мати гарних друзів, міцне здоров’я, багато подорожувати.
Але, щоб наші мрії здійснилися, мало одного бажання, потрібно докладати працю, розум, певні зусилля.  
Складання плану твору.
-  З яких частин складається твір-розповідь? (ви будете фантазувати)
-  Самостійно складіть план тексту. Будьте уважними, слідкуйте за
послідовністю своїх думок.

План
1.    Моя мрія.
2.    Що я хочу побачити у місті?(тощо)
3.    Мої почуття.
Бажаю успіхів! Працюємо!
Тож мрійте, працюйте і сподівайтеся на успіх, адже в ньому і є сила нашого життя на землі.

23.04.
Тема. Туве  Янсон. « Капелюх – Чарівника»
Прочитати с.226 -229. Записати 5 фактів про Туве Янсон.  
Записати визначення літературознавчого словника на с. 227. Прочитати розділ 1 с.230-233.
Високий рівень: Підготувати презентацію « Туве Янсон – художниця»

28.04.
Тема. Туве Янсон « Капелюх Чарівника». Персонажі твору, утілення в них ідей доброти, щирості.
РОБОЧА КАРТКА
 Доведи, що твір «Капелюх чарівника» - повість – казка.
Лото. Віднови правильну послідовність подій
№ 1. Діти вдень під час дощу грали в схованки
№___Тільки Мумі – мама  впізнала сина, й чари скінчилися, він став сам собою
№__ Мумі-троль подумав, що то нова гра, став себе зневажливо характеризувати
№ __Чарівний капелюх перетворив його на потвору, але він цього не знав
№__ Друзі не впізнали його
№ __Троля ніхто не знайшов, і він з’явився сам
№ __ Друзі образилися за Мумі – троля й накинулися з кулаками на незнайомця
№ __Троль сховався під капелюхом
Мислительний тренінг.
Розподіли героїв на головних і другорядних, заповнивши таблицю
Персонажі казки «Капелюх чарівника»

Головні
Другорядні









30.04.
Тема. Туве Янсон « Капелюх чарівника».
Підіб’ємо підсумок !

1.Доповни речення  3-4 потрібними  словами  : Мумі – тролі у казках Туве Янсон 
Підказка : байдужі, ввічливі, героїчні, віддані, добрі, делікатні, жорстокі, люблячі, милосердні, товариські, черстві.
2.Доповни речення : Основою художнього світу Туве Янсон є образ домівки. Це осередок _____________, там завжди __________________ і ___________________, про тебе ______________________ твої мама і тато. Скористайся довідкою : безпека, тепло, затишок, любов, турбота.

Заувага вчителя !  Мумі – Тато у попередніх книжках про Мумі – тролів  зник із гатіфнатами, йому не сиділось на місці, ніщо нове його не вдовольняло, проте знов  зустрів свою сім’ю, заспокоївся , збудував свій дім в Долині,  і будівля була схожа на кахляну піч, там знаходилось місце і друзям , і гостям, завжди було затишно і пахло пирогами. Потім Тато Мумі – троля почав писати мемуари.

3.Як ти думаєш, чи щасливий Тато Мумі – троля ?
Вислови свою думку.  
4.Прогнозуємо !  Обговоріть питання й запишіть свої думки : «Чи можете ви уявити чарівника без капелюха ? Чому ? Чи може капелюх бути героєм або персонажем твору ? 

Скидаємо фото виконаної роботи на перевірку!

05.05.
Тема.Пауль Маар  "Машина для здійснення бажань, або Суботик  повертається в суботу". Яскравість художнього світу твору.
Опрацювати матеріал підручника с.246 -248.
Переглянути матеріал за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=Yw1yU-7EwbI
Виконати завдання 4 на с.249 письмово.

07.05.


Тема. Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії
 Виразне читання розділу твору П. Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»(4 розділ «Ще одна втеча»). Читаєте за посиланням: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=669
Виконуємо тестові завдання.
1.                     Суботик – це
А) Кумедний гномик.
Б) Веселий песик;
В) Фантастична істота;
Г) Інопланетний гість.
2 Улюбленим заняттям Суботика було:
А) Складати вірші;
Б) Ходити на голові;
В) Співати пісні;
Г) Танцювати.
3. Яку дивну звичку мав пан Понеділкус?
А) Відповідати запитанням на запитання;
Б) Відповідати на власні запитання;
В) Розмовляти із собою;
Г) Мовчати у відповідь.
4.Коли Суботик виконував бажання, то
А) Меншав у зрості;
Б) На його обличчі зникали сині крапинки;
В) Він ставав дорослішим;
Г) Товстішав.
5. Яку пораду Суботик давав постійно панові Пляшкеру?
А) Не бажати дурниць;
Б) Не бажати чогось для інших;
В) Чітко формулювати бажання;
Г) В усьому радитись із Суботиком.
6. Який вчинок Суботика розгнівав офіціанта та відвідувачів ресторану «Еліта»?
А) Згриз стілець;
Б) Зїв карту меню;
В) Їв руками;
Г) Голосно розмовляв з паном Пляшкером.
7. Якого домашнього улюбленця стосувалося бажання пана Понеділкуса для машини бажань?
А) Собаки;
Б) Мишки Клари;
В) Папуги Кулеса;
Г) Золотої рибки.
8. Найбільше Суботик любив ласувати:
А) М'ясом;
Б) Солодощами;
В) Фруктами;
Г) Всім, що потрапляло до рук.
9. У незвичних ситуаціях Суботик поводився:
А) Впевнено, спокійно;
Б) Нестримано, роздратовано;
В) Веселився, жартував;
Г) Невпевнено, розгублювався.
10. Що деякий час лежало на горищі у пана Пляшкера до того, як з'явився Суботик?
А) Старий диван;
Б) Сімейний альбом;
В) Шафа з відірваною дверкою;
Г) Машина для здійснення бажань.
Скидаємо фото на перевірку!

12.05.
Тема. П. Маара «Машина для здійснення бажань...».  Реальне і фантастичне у творі.

«Казка - улюблена дочка щедрої королеви Фантазії», - стверджував німецький казкар Вільгельм Гауф. Через багато років його співвітчизник Пауль Маар зумів майстерно об’єднати у своїх творах реальний світ і дивовижний світ фантазії-казки.
 Словникова робота.
 Реальне - дійсне; те, що існує насправді.
Фантастичне - уявне, незвичайне; те, що не існує в дійсності.

Записати таблицю:
Аспекти дослідження                      Реальне                                   Фантастичне
1.Герої ( персонажі)
2. Подїї
3.Предмети

Скласти пам'ятку « Поради від Суботика».

14.05.

Тема. П. Маара «Машина для здійснення бажань...».
Вибірковий диктант «Риси характеру Суботика»: випишіть лише риси, притаманні головному герою повісті.
Винахідливість, життєрадісність, дитяча безпосередність, розсуд­ливість, доброта, сміливість, безкорисливість, наївність, нахабність, відповідальність, жорстокість, хоробрість, жадібність, готовність прийти на допомогу, щирість, чесність, байдужість, підступність, зрадливість, скромність, кмітливість, рішучість, волелюбність, вір­ність дружбі, жага пригод.

1.Намалювати ілюстрації до повісті-казки Пауля Маара

2. Підготуватися до контрольної роботи за темою «Сучасна лі­тература»

19.05.
 Контрольна робота №5 з теми « Сучасна література. У колі добрих героїв»
1. Творчість Роальда Дала належить…
А) англійській літературі
Б) французькій літературі
В) шведській літературі
2. Який твір належить Роальду Далу?
А) «Пеппі Довгапанчоха»
Б) «Чарлі і шоколадна фабрика»
В) «Комета прилітає»
3.  До якого жанру належить твір Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика»?
А) казка
Б) казкова повість
В) фантастичне оповідання
4.  Якого героя не було у творі «Чарлі і шоколадна фабрика»? 
А) Майк Тіві
Б) Верука Солт
В) Геккельберрі Фінн
5. Що роблять мумі-тролі взимку? 
А) грають в сніжки
Б) вкладаються в зимову сплячку
В) будують фортеці
6. За що Віллі Вонка подарував Чарлі свою шоколадну фабрику?
А) Чарлі – розумний і добрий хлопчик
Б) Чарлі дуже любив шоколад
В) Чарлі – єдиний, хто залишився в кінці екскурсії
7. Хто першим знайшов золотий квиток:
А) Август Глуп
Б) Чарлі Бакет
В) Верука Солт
8. З ким подорожував Чарлі фабрикою: 
А) З батьком
Б) З бабусею Джозефіною
В) З дідусем Джо
9.За яких умов до пана Пляшкера в суботу завітає Суботик? 
10.Літературні твори, що з’являються в наш час (тобто в останні десятиліття й по сьогодні), називаються ... Наведіть приклади такої літератури. 
11. Написати твір – мініатюру на одну із  тем:
1.Улюблений літературний твір і герой – чого він мене навчив?
2.Чому вчать читачів твори Роальда Дала? 
3.Чому вчать читачів твори Тусе Янсон? 

4.Які людські вади засуджуються у творі «Чарлі і шоколадна фабрика»


21.05.
 Позакласне читання №4. Джанні Родарі «Казки по телефону»
Опрацюйте матеріал за посиланнями:
Джанні Родарі цікаві факти з життя та творчості відомого італійського письменника Ви дізнаєтеся в цій статті. Джанні Родарі цікаві факти Майбутній літератор рано втратив батька: власник невеликої пекарні Джузеппе помер, коли синові було близько десяти. У дитинстві Родарі часто хворів, але вже з раннього віку стало ясно, що хлопчикові подобається творчість: він із задоволенням малював, грав на скрипці, писав вірші і багато читав. У дитинстві мріяв стати художником, потім захоплювався музикою, а пізніше мріяв стати винахідником іграшок. І не звичайних, а зовсім нових, неймовірних, які б змогли бути цікавими дуже довго. Джанні три роки присвятив грі на скрипці. Грошей на навчання не було, тому Родарі навчався в духовній семінарії, так як учнів там й годували, і одягали. У 17 років почав викладати в початкових класах місцевих сільських шкіл. Йому подобалося працювати з дітьми, придумувати для своїх учнів забавні і повчальні історії. В Італії Джанні Родарі довгий час залишався невідомий як письменник, та й сам себе він сприймав лише як журналіста. Джанні Родарі був атеїстом. У 1967 році літератора визнали найкращим письменником Італії, а в 1970-му він отримав найпрестижнішу премію Ханса Крістіана Андерсена і став всесвітньо відомий. Як писав Джанні Родарі в своїй єдиній книжці для дорослих ( «Граматика фантазії»), «в дійсність можна увійти з головного входу, а можна влізти в неї – і це куди забавніше – через кватирку». Сам він так завжди і робив. За казками Джанні Родарі знято кілька картин і створено більше десятка мультфільмів. В останні роки свого життя, він вже нічого не писав, але продовжував активно займатися просвітницькою роботою серед дітей.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/dzhanni-rodari-tsikavi-fakti/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

Написати власну невелику казку. Розкажіть мені по телефону. 

26.05.

Тема. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
Підсумковий урок-гра

Віднови відповідність.
Пауль Маар «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»
ТувеЯнсон «Пані Метелиця»
РоальдДал «Соловей»
Марина Цвєтаєва «Хлопчик – зірка»
Якоб і Вільгельм Грімм «Машина для здійснення бажань»
Олександр Пушкін «Капелюх чарівника»
Андерсен «Чарлі і шоколадна фабрика»
Оскар Уайльд « Книжки в червоній палітурці»
ЛьюїсКерролл «Про коника та цвіркуна»
Елеонор Портер « Нічна пісня подорожнього»
Марк Твен « Задзвениізглибини»
Сетон Томпсон «Лобо»
ДжонКітс « Аліса в країні див»
Йоганн Гете «Полліанна»
Генріх Гейне « Пригоди Тома Сойєра»
4. Автор – країна
Ваше завдання – мандруючи літературною картою світу – вказати прізвище письменника, який народився у цій країні.
Німеччина –
Фінляндія –
Великобританія –
Росія –
Америка –
Канада –
Данія –
5. Хто це ?
- Хлопчик, що вмів гарно малювати. 
- Чоловік, що любив подорожувати.
- Дівчинка, що придумала гру в радість.
- Хлопчик, що виколов очі чудовиську.
- Хлопчик, що пофарбував паркан.     
6. Хто надіслав телеграму?
1. «Друг загубив окуляри жебракувати стало важко. Допоможіть».
2. «Купила самовар. Запрошую на чай».
3. «В гості не прийду. Мотор зламався».
4. «Хвіст знайшовся. Більше не плачу».
5. «Підклали не свиню,а маленьку кульку, яка вивела мене на чисту воду. Отримую придане».
6. «Пішла шукати друга-названого брата».
7. «Пішов здобувати червону квітку, щоб захиститися».
8. «Пішла стрибати у колодязь. Хочу отримати багато золота».
9. «Пішла в ліс за квітами. Якщо не замерзну,то повернуся».
10. «Шукати двері для мого ключика».
11. «Я на балу. Повернуся до опівночі».
12. «Дуже люблю мед. Надсилайте».

Скидаємо фото виконаної роботи!







Немає коментарів:

Дописати коментар